A külföldiek belépését megtiltó járványszabályok szeptemberben ugyanúgy leállásra vagy erős korlátozásra kényszerítik a nemzetközi személyszállító vállalkozásokat, mint ahogy azt márciusban tették. Kedden reggel ugyan még bárki vásárolhatott volna jegyet a hétre a FlixBus bécsi járatára, délután azonban már lekerültek a szeptemberi dátumok a jegyfoglalási felületről. Lapunk kérdésére a cég hazai központjában azt válaszolták, hogy a magyar kormány által bevezetett, szeptember 1-jén életbe lépett új határszabályok miatt a FlixBus előreláthatólag szeptember 30-ig szünetelteti a Magyarországról induló, illetve ide érkező nemzetközi összeköttetések üzemeltetését. Azokat az utasokat, akik jeggyel rendelkeznek, a foglaláskor megadott elérhetőségeken értesítik a változásról. A FlixBus menedzsmentje továbbra is folyamatosan figyeli az aktuális szabályozást, és ha ismét lehetséges lesz, újraindítják járataikat. Az expresszbusz-szolgáltató június 11-től indította újra tevékenységét a magyar utakon. A cég először a Budapest és Bécs között közlekedő járatát indította újra, eleinte mindkét fővárosból naponta négy-négy távolsági busszal. Mivel a szolgáltató a nyáron folyamatosan, egyre több országban állította vissza hálózatát, Bécsből egy átszállással további városok is elérhetők voltak.
A cseh magánvasút, a RegioJet honlapján sem lehet immár vonatjegyet vásárolni a Budapest–Bécs–Prága útvonalon szeptemberre. A RegioJet július 31-től indította el naponta kétszer oda-vissza közlekedő járatát. A legkedvezőbb egyirányú jegyek Budapest és Bécs, valamint Budapest és Brünn között kilenc eurótól indultak, míg Budapest és Prága főpályaudvara között 16 eurótól voltak elérhetők. A menetjegyek minden kocsiosztályon tartalmazták a helybiztosítást, illetve a nyomtatott sajtótermékek, valamint a nagy sebességű internetelérés használatát. A Csehországban és Szlovákiában jelentős menetrendszerű forgalmat lebonyolító RegioJet már tavaly bejelentette, hogy a Prága–Bécs nemzetközi járatát meghosszabbítja Budapestig. A kezdés időpontja eredetileg június lett volna, ez azonban többszöri csúszás után július legvégére módosult. Bár a RegioJet nem szállíthatott belföldi utasokat, mégis az első vasúti vállalkozás, amely versenyre kelt a MÁV-Starttal, az ÖBB-vel együttműködve ugyancsak üzemeltet Budapest–Bécs IC-t.