Bár a lakosság nagyobb része gondoskodik az otthona védelméről lakás- és vagyonbiztosításokkal, közülük minden negyedik viszont nem kezeli tudatosan a régebben kötött szerződését. Ez azért előnytelen, mert így lemaradnak az időközben a biztosításuk mellé bevezetett pluszszolgáltatásokról, illetve azok fedezetéről.
Az sem biztos, hogy kedvező számára, ha egy friss káreseményt az egykori szerződéskötéskor jellemző vagyoni helyzete szerinti paraméterekkel kívánja rendezni az ügyfél. A többség egyszerűen nincs tisztában vele, hogy nem kőbe vésett örök dokumentum az eredeti szerződés, van lehetőség az aktualizálásra, hiszen a biztosítók partnerek abban, hogy megerősítsék az ügyféllel a kapcsolatukat.

A tapasztalat az, hogy a saját zsebre menő, információhiányos fogyasztói magatartásra akkor derül fény, amikor olyan káresemény történik, amely nincs benne a biztosítóval kötött megállapodásban, de kiegészítésként már jó ideje hozzá lehetett volna íratni a havonta fizetett szolgáltatáshoz. Ennek híján viszont a régi, jól ismert ügyfélnek sem tudnak segíteni a fedezeti csomagján kívül eső kár enyhítésében.
Ezekre is rámutat a Groupama biztosító legújabb, reprezentatív felmérése, amely megállapítja: akiknek pedig eleve nincs lakásbiztosításuk, legkésőbb egy csőtörés, beázás, üvegtörés vagy sérüléssel járó baleset, például a gyakori csonttörés, -repedés után rádöbbennek, hogy jobban jártak volna, ha kötnek legalább egy alapszintű biztosítási szerződést.

A legsűrűbben előforduló károk helyreállításához pedig elsőként fordulnak a biztosítóhoz: a felsorolt esetekben a cégek az idén eddig összesen több mint ötmilliárd forint kártérítést fizettek ki az ügyfeleiknek. A verseny eközben nem áll meg, a biztosítók gyakran frissítik a szolgáltatásaikat, vagyis a háztartások alapvető érdeke néhány havonta ránézni a meglévő szerződésekre.
Az óvatosság uralkodott el: sokan lakásfelújításba kezdtek a tavaszi kijárási korlátozás alatt, emiatt meglepte a Goupama szakértőit, hogy a lakásbiztosítási ügyekben viszont csak a töredékük állt neki intézkedni.