Egyre gyakrabban speciális, úgynevezett differenciálhajtású robotokkal kezdődik az önvezető járművekkel kapcsolatos technológiák megismerése, oktatása a felsőoktatási intézményekben. Ezek az eszközök alkalmasak arra, hogy a mérnökjelöltek a tanulmányaikhoz szükséges kísérleteket végezhessenek, kutatásaikat elkezdhessék velük. Elektromechanikus platformok tervezése, szenzorok telepítése és szoftveres kezelése, valamint a különböző elektronikai megoldások együttes alkalmazása mind jól oktatható a kisméretű robotokkal.
Nemrégiben a – mára Magyarország egyik legjelentősebb tudásközpontjává vált – győri Széchenyi István Egyetem indított robotok alkalmazásával számítógépes szimulációs projektet. A fejlesztés újdonsága az, hogy minden olyan kísérletet és fejlesztést felgyorsít, amelynek központi elemei a robotok; előbb tesztelhetik a kutatók, az oktatók és a hallgatók a szimulációban a megoldásaikat, méréseiket, amelyeket később magán a roboton is kipróbálhatnak.

– A Széchenyi István Egyetem Magyarország egyik legszélesebb műszaki oktatási-kutatási portfólióval rendelkező felsőoktatási intézménye.
Szövetségünk a járműiparral több évtizedes, ezért nem kérdés, hogy számunkra is prioritás a legújabb technológiák beépítése az oktatásba, ahogy az is, hogy a digitális fejlesztésekre épített kutatásokon alapuló innovációt ösztönözzük kutatóink, oktatóink és hallgatóink körében
– mondta Ballagi Áron, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja Ipar 4.0 Központjának témavezetője, az Automatizálási Tanszék vezetője.
Az autonóm járművek elterjedésével egyre gyakrabban merül fel azok távfelügyeletének igénye és a teleoperációs rendszerek fejlesztése: az egyetemen alkalmazott Microsoft Azure program virtuális környezete egyebek mellett ezt is támogatja. A kész robotszimuláció a kiegészítő ellenőrzésekkel, mérési tervekkel együtt számos területen alkalmazható a későbbiekben.
A magyar felsőoktatás és az informatikai vállalat stratégiai együttműködésének keretében jelenleg nyolc egyetemen zajlanak tudományos jelentőségű, mesterséges intelligenciára épített kutatások a Mesterséges Intelligencia Tudásközpontokban.
A győri projekt arra példa, hogyan támogathatnak a legmodernebb technológiák kutatásokat egy olyan ágazatban, amely stratégiai jelentőségű az ország gazdaságában.
A fejlesztés a járműipari oktatásban azért fontos, mert a mérnökhallgatók sokkal több kísérletet tudnak elvégezni, s így tudásukat eredményesebben hasznosíthatják.