A koronavírus-járvány nyomán számos változás következett be az egyes iparágak, cégek, üzemek feladatkörében, stratégiájában. Több termelő vállalat mind nagyobb figyelmet fordít az egészséget, különösen az immunrendszert támogató táplálkozási igények kiszolgálására. Nincs ez másként a Hajdúsági Sütödék-csoport esetében sem, ahol a pandémia okozta értékesítéscsökkenés miatt az elmúlt időszakban több száz millió forintos termeléskiesést szenvedtek el, ezt azonban szinte teljes mértékben kompenzálta az okos élelmiszerek gyártásának felfutása.
Szakács Tamás vezérigazgató elmondta: az egészséges étkezési szokásokat szem előtt tartva ma már évente több mint ötmillió olyan cipót adnak el, amelynek egyedi vitamin- és ásványianyag-kombinációja képes fedezni a napi szükséglet jelentős részét.

Az ominózus cipókat nemcsak Debrecenben gyártják, hanem hét további hazai sütőipari cég részvételével az ország több pontján, speciális franchise-rendszer keretében. A hazai piacépítés mellett megkezdődtek a tárgyalások a külföldi gyártás és értékesítés érdekében is, a járvánnyal kapcsolatos korlátozások miatt most ez háttérbe szorult, habár akad néhány ígéretes külföldi partner, ezért a márkanevet már több országban levédették.
A Hajdúsági Sütödék-csoport okos élelmiszerei közül országosan kaphatók a világos, barna és magvas Vitajó cipók, míg több megyében elérhető a lelassult emésztésre megoldást kínáló Ritmus kenyér és Ritmus Pont cipó. Kelet-Magyarországon továbbá megjelentek a Vitajó márka kalácsváltozatai is, amelyeket szintén szélesebb körben terveznek terjeszteni.
Mint a vezérigazgató elárulta, sütödéiben a következő fél évben megjelenhetnek az okos élelmiszerek helyben sütött verziói: kenyér, zsemle vagy más szendvicsalap. Erre a célra egy műszakonként tizenöt új munkahelyet teremtő sütőüzemet alakítanak át a jelenlegi üzem mellett. A beruházás mintegy 750–800 millió forintba kerül, amelyet az Európai Unió 280 millió forint értékben támogat. Ha elkészül, évente mintegy 40-50 millió darab szendvicsalapot és egyéb terméket gyártanak majd az új sütőüzemben.
Pék lett a hajdani újságíróból
A Hajdúsági Sütödék Zrt. a Hajdú-Bihar Megyei Sütőipari Vállalatból alakult át, majd került magánkézbe. Nem sokkal ezután az addig a Hajdú-bihari Napló gazdasági rovatvezető újságírója, Szakács Tamás lett a cég vezetője, majd a zártkörűen működő részvénytársaság döntő többségi tulajdonosa. Az ezredfordulón ő álmodta meg az Okos Élelmiszer (Smart Food) koncepciót.