Prés alá kerül az olasz FIAT az új autóipari óriásnál

Kemény évek várnak az európai FIAT-ra a Stellantis keretein belül, legalábbis ez sejthető a vezérigazgató, Carlos Tavares első nyilatkozatából. Gyárbezárásra ugyanakkor nem kell számítani.

2021. 01. 22. 6:44
Ceremony to mark the installation of the first robot on the production line for the new electric Fiat 500 BEV at the Mirafiori industrial complex on the 80th birthday of the plant
Csak sétálgatnak a munkások az olasz autógyárban Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden érdekelt – beleértve a részvényeseket – nagyon örült, hogy a koronavírus-járvány ellenére a tervezett időpont előtt sikerült tető alá hozni a PSA és az FCA összeolvadását. Carlos Tavares vezérigazgatóként először nyilatkozott az új társaság, a Stellantis jövőbeli terveiről. Elsőként reményét fejezte ki, hogy az olaszországi FIAT gyárak hatékonyabbak lesznek. – Meg tudjuk csinálni! – mondta Carlos Tavares vezérigazgató az online sajtótájékoztatón, amelyet az Automobilwoche.de ismertetett.

Példaként említette a német Opelt, amelyet az utóbbi években kemény kézzel sikerült rehabilitálni. Az Opellel való példálózás nem ígér könnyű utat az olaszországi FIAT-nak.

Emlékezetes, hogy a General Motorstól megvásárolt német gyártót Tavaresnek egyetlen év alatt sikerült jövedelmezővé tenni, csak ennek igen kemény következményei voltak. Elsősorban gyors ütemben megkezdték a német technikán alapuló Opel-kínálatot átalakítani francia technikára. Bizonyos városi SUV-okat már eleve így terveztek, aztán következett a régi Opel-modellkínálat átalakítása. Egyedül a középkategóriás Insignia maradt érintetlen, azonban ennek a gyártása is akadozik. Eközben több hullámban építettek le alkalmazottakat, részben a gyártásban, részben a fejlesztésben, és az időszak végére az Opel értékesítése csaknem a felére olvadt.

 

FIAT autógyár az olaszországi Torinóban. Magasabb sebességfokozatba kapcsolnak – Fotó: Reuters

Tavares éppen ezért megerősítette azokat a korábbi kijelentéseket, amelyek szerint

az egyesülés miatt egyetlen gyárat sem szabad bezárni. Ellenkezőleg, a PSA és az FCA egyesülése védelmet nyújt a két vállalat társadalmi problémái ellen

– válaszolta a csúcsmenedzser, amikor a munkahelyek esetleges megszüntetéséről kérdezték. Az új vállalat nagysága lehetővé teszi, hogy nyereségesen gyárthasson olyan autómodelleket, amelyek egyébként nem léteztek volna. A Stellantis a következő néhány évben betartja a CO2-kibocsátási határértékeket.

A koronavírus-válság előtt az FCA és a PSA együtt több mint nyolcmillió járművet értékesített, és éves forgalma csaknem 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan csoport volt nagyobb 2019-ben. Tavares elismerte, hogy Kína piacán elért teljesítményük eddig csalódást okozott. Szakértők bírálták, hogy a Stellantis eddig nem épített ki erős pozíciókat Ázsiában.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.