Majdnem 15 milliárd forint – egy nagyobb fejlesztési folyamat keretében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ennyit fordít 2023-ig arra, hogy kényelmesebb, modernebb, s – ahogy manapság mondani szokás – ügyfélbarát módon alakítsa át ügyintézési rendjét.
De miről is szól a több éves, több szakaszból álló fejlesztéssorozat? Mint ahogy arról a szervezet lapunkat tájékoztatta, a következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások.
A cél, hogy az adóügyek intézése kevesebb papírmunkával járjon, de az egyszerűbb is legyen, s nem csak az intézőknek, hanem az ügyfeleknek is.
A hatóság fejleszti az ügyfélkapcsolati rendszereket, a kisebb és közepes vállalkozásoknak kínált hivatali szolgáltatásokat, miközben korszerűsíti a végrehajtásokat és tesz a jobb kommunikációért is.
Tájékoztatásában a NAV egy példát is megemlített. A közelmúltban elkészült egyebek mellett az ONYA, ami nem más, mint az online nyomtatványkitöltő alkalmazás.

Fotó: Bach Máté
Az ONYA arra ad lehetőséget, hogy
az ügyfelek mindenféle programok és űrlapok telepítése, letöltése nélkül az irodából vagy otthonról – esetleg a fotelből, netán a kanapén ülve – könnyebben készíthessék el bevallásaikat.
A fejlesztések egy másik csoportja ugyanakkor a hatósági munkát segít azzal, hogy gyorsítja és egyszerűsíti az ellenőrzéseket, könnyebbé teszi a szabályszegők kiszűrését.
Az adóhivatal 9,33 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósítja meg terveit, a teendők elvégzéséhez 5,25 milliárd forint intézményi forrást is felhasznál.