Visszaköszönnek a balatoni százmillárdok

Az infrastrukturális fejlesztések közül főleg az észak-balatoni vasútvonal villamosítására elkülönített, 27 milliárd forintos beruházás turisztikai hatása jelentős.

2021. 02. 26. 10:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megtartotta pályázati aktivitását, és növelte forrásszerző képességét a tavaly zárult előző, négyéves ciklusban a Balaton Fejlesztési Tanács. A 180 települést összefogó, kiemelt magyarországi üdülőkörzet gazdasági és társadalmi folyamatairól készült összegző jelentésből Oláh Miklós, a testület társadalomkutatási munkacsoportjának vezetője a Magyar Nemzetnek felidézte:

2017 és 2020 között több mint 2900 projektterv alapján összesen 397 milliárd forint pluszforrás érkezett a Balatonra.

Gömbkilátó Balatonbogláron. Rengeteg élménypont várja a magyar tenger látogatóit Fotó: MTI/Varga György

A pályázatok fele nyert tényleges támogatást, amely a régiós lakosságszámhoz mérten egy főre vetítve 1,45 millió forint volt, ez az országos átlagnál nyolcvan százalékkal magasabb.

Bikesafe a Balatonnál. A kerékpárosokra is gondolnak: több fürdőváros környékén telepítenek szervizpontot Fotó: Veszprém Megyei RFK

A szociológus szakember elsősorban a látványos infrastrukturális fejlesztéseket emelte ki, ezen belül az észak-balatoni vasútvonal villamosítására biztosított, 27 milliárd forintos beruházás jelentőségét hangsúlyozta.

– Az idén Székesfehérvártól már Füredig utazhatunk a megújuló szakaszon, és már kiírták a közbeszerzési pályázatot a Füred–Tapolca, Tapolca–Keszthely, Keszthely–Ukk vonal villamosításának tervezésére. Emellett a 7-es, az M7-es, a 710-es és a 76-os utak korszerűsítése is jelentős közlekedésfejlesztési eredmény. De említhetem a Sió-zsilip átépítésének megkezdését, a Kis-Balaton látogatóközpont átadását, továbbá a tó mindkét partját érintő vasútállomás-korszerűsítéseket is. Ismereteim szerint ez Fehérvár és Füred között négy állomásépületet érint – sorolta a Oláh Miklós.

A versenyképesség-növelő tényezők között megemlítette a Kisfaludy szálláshelyfejlesztési programot, arra a kérdésre pedig, hogy mire fordították az önkormányzatok tavaly a fejlesztési tanács 220 millió forintos támogatási keretéből elnyert összegeket, elmondta: főként közterek szépítésére, játszóterek, szabadidőparkok kialakítására költöttek.

Hat hajó megújul

Kétszázmillió forintból újul meg a 175. hajózási szezon elejére a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) hat személyszállító vízi járműve. Köszönhetően a kormány támogatásának, az éppen készülő két komp és két katamarán mellett a legnépszerűbb hajók modernizálásáról, nagyobb üzembiztonságukról is gondoskodnak. A következő években pedig a kikötők és a révállomások modernizációjával folytatódik a balatoni hajózás történelmi léptékű fejlesztése – közölték lapunkkal. Eleddig a Bahart-flotta vezérhajója, az attraktív fedélzetű Szent Miklós kapott új motorokat, belső, tágas utastere pedig megújult. A 130 éves Helka és a Kelén hajók, illetve a Fonyód motoros új kárpitborítással, padlószőnyeggel frissült fel, továbbá korszerűsítették a büféket a Badacsony és a Füred katamaránokon.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.