Elnyomja a szülői minta a reklámot
A Tudatos pénzkezelés a családban témakör egyik fontos kérdésére – Vajon a diákszámlák tulajdonosai miért és mi alapján választanak számlavezető bankot? – kereste a választ a Budapest Bank legfrissebb, nem reprezentatív kutatása. A visszajelzésekből az derült ki, hogy a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, hogy a szüleik hol bankolnak. (Ezen belül is főként az édesanyák hatása az erősebb.) Érdekes jelenség viszont, hogy a kedvező számlavezetési feltételek kevésbé befolyásoló tényezők, a megkérdezettek 81 százaléka ugyanis meg sem nézte más bank ajánlatait, ha mégis, akkor is maximum két-három helyen. A bank hírneve, megbízhatósága szintén keveseknek fontos, míg például olyanok is vannak, akiknek a könnyen használható és többfunkciós mobilalkalmazás is megfelel. A kedvező számlavezetési feltételek és a könnyen elérhető bankfiók csak ezen szempontok után következnek a döntési listán. Kelemen Tamás, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője felhívta a figyelmet: a diákok pénzügyi tudatosságának fejlesztését minél előbb el kell kezdeni. Fontos, hogy a fiatalok is önállóan és felelősen össze tudják hasonlítani a bankok ajánlatait és kedvező döntéseket hozzanak a saját pénzügyeikről.