Fejlesztik a tudatosságot a jövő vállalkozóinál

Az előző hat tanév kedvező tapasztalatai és a kiemelkedő iskolai érdeklődés miatt március első napjaiban hetedszerre is megrendezik a Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahetet.

Horváth Éva
2021. 03. 01. 6:49
Varga Mihály
Varga Mihály pénzügyminiszter tanórát tart. Egyre nyitottabbak a fiatalok az üzleti témákra Fotó: Szigetváry Zsolt Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az aktuális tanév pénzügyi és vállalkozói tudatosságot fejlesztő tematikus rendezvénysorozatának részeként miniszter, államtitkár, bankár vagy akár gyakorló vállalkozó is tarthat majd tanórákat az általános és középiskolásoknak, zömében digitális megoldásokkal.

Minden bizonnyal idén is nagy népszerűségre számíthat a vendégoktatók között Varga Mihály pénzügyminiszter, ahogy Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke, Hegedűs Éva, a Magyar Bankszövetség elnökségi tagja és a szakmai szervezet főtitkára, Kovács Levente is. A szakemberek munkáját több száz önkéntes segíti.

Varga Mihály pénzügyminiszter tavaly is nagy sikerű előadást tartott a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, Budapesten Fotó: Katona Vanda

A rendhagyó iskolai képzés pénzügyi témája 2021-ben a Tudatos pénzkezelés a családban – Családi költségvetés, vállalkozói témája pedig az InnoVál(l) – Vállalkozz okosan! lesz. A tanórai, tanári szakanyagok magas szakmai színvonalát az Eszterházy Károly Egyetem oktatáskutató és fejlesztő intézetének lektorálása biztosítja.

A gyakorlatközpontú tanórákon a szakemberek motiválására az ifjúság lelkesen ötletel Fotó: Mirkó István

Az előzőekhez hasonlóan a rendezvény idén is kapcsolódik az European Money Week és a Global Money Week nemzetközi programokhoz. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának projektvezetése mellett a többnapos esemény együttműködő szakmai partnerei és szervezői az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Pénzügyminisztérium, a Magyar Bankszövetség, a Pénziránytű Alapítvány, valamint a Junior Achievement Magyarország Alapítvány (JAM).

Elnyomja a szülői minta a reklámot

A Tudatos pénzkezelés a családban témakör egyik fontos kérdésére – Vajon a diákszámlák tulajdonosai miért és mi alapján választanak számlavezető bankot? – kereste a választ a Budapest Bank legfrissebb, nem reprezentatív kutatása. A visszajelzésekből az derült ki, hogy a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, hogy a szüleik hol bankolnak. (Ezen belül is főként az édesanyák hatása az erősebb.) Érdekes jelenség viszont, hogy a kedvező számlavezetési feltételek kevésbé befolyásoló tényezők, a megkérdezettek 81 százaléka ugyanis meg sem nézte más bank ajánlatait, ha mégis, akkor is maximum két-három helyen. A bank hírneve, megbízhatósága szintén keveseknek fontos, míg például olyanok is vannak, akiknek a könnyen használható és többfunkciós mobilalkalmazás is megfelel. A kedvező számlavezetési feltételek és a könnyen elérhető bankfiók csak ezen szempontok után következnek a döntési listán. Kelemen Tamás, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője felhívta a figyelmet: a diákok pénzügyi tudatosságának fejlesztését minél előbb el kell kezdeni. Fontos, hogy a fiatalok is önállóan és felelősen össze tudják hasonlítani a bankok ajánlatait és kedvező döntéseket hozzanak a saját pénzügyeikről.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.