Futár hozhatja házhoz a következő autónkat

Hardvergyártók kezébe kerülhet az autógyártás: a mobiltelefontól a villanyrolleren át a robotporszívóig számtalan akkumulátoros kütyüt kínáló kínai Xiaomi elektromos négykerekűek előállításával kacérkodik. Az ár-érték bajnok az olcsó kiskocsik piacán robbanthat.

2021. 03. 30. 7:45
null
A Great Wall standja egy kínai autószalonon. Elektromos autóban nagyhatalom
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs tízmilliója egy villanyautóra? Rendeljen online kínait kétmillióért! A reklámajánlat ugyan a képzelet szülötte, de egyáltalán nem nélkülözi a valóság elemeit. Az autós cégek igencsak megküzdenek azért a magyar piacon, hogy elektromos modelljeik árát a 11 millió forintos határ alatt tartsák, amivel a vásárlók jogosan igényelhetik a 2,5 millió forintos állami támogatást. Vannak kivételek, mint a Dacia Spring, amely már 6,5 millióért megrendelhető, de ez tényleg kicsi kisautó, és a négy ülésen és a kormánykeréken kívül alig van benne más. Eközben

a világhálón számos olyan – persze kínai gyártmányú – négykerekűt kínálnak, amelyet szintén akkumulátorral táplált villanymotor hajt, de nem kerül többe egy-két millió forintnál.

Vannak már magyar importőrök, hazai ügyfélszolgálattal és garanciális szervizzel, és az egyik nagy, elektronikai cikkekre specializálódott webáruház is felvette a kínálatába a három- és négykerekűket.

Persze csodák nincsenek, ezek nem igazi, csak mopedautók, óránként legfeljebb 45 kilométeres sebességgel haladhatnak, gyakran csak kétszemélyesek, csomagtartójuk aprócska. Szóval afféle motorizált bevásárlókocsik, de ha majd a nagyvárosok belső részéből kitiltják a kipufogós járműveket, akkor egy ilyen kincset érhet. Egyébként a mopedautók Nyugat-Európában sokkal inkább elterjedt és elfogadott eszközök, mint mifelénk. Autónak – különösen családi autónak – nem alkalmasak, hiszen csak igen korlátozott módon hagyhatják el a települést, ahol a tulajdonos lakik. A mediterráneum sok városkájában, ahol szűkek az utcák, kis távolságokon, második-harmadik-negyedik autóként szolgál.

Gyakran kamaszok első négykerekűje lesz, mert nem kell hozzá B kategóriás jogosítvány.

Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy az elektromos-akkumulátoros kütyük gyártói a villanyautók felé kacsingatnak.

A Great Wall standja egy kínai autószalonon. Elektromos autóban nagyhatalom

A kínai Xiaomi elektromos járművek (EV) gyártását tervezi a Great Wall Motor gyárának bevonásával. A Reuters értesülése szerint

a világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója tárgyalásokat folytat a Great Wall egyik kínai üzemével villanyautók gyártására, saját márkaneve alatt.

A tervek szerint a Great Wall, amely korábban nem kínált gyártási szolgáltatásokat más vállalatoknak, mérnöki tanácsadást nyújt a projekt felgyorsításához. Egyelőre sem a Xiaomi, sem a Great Wall nem volt hajlandó kommentálni a Reuters értesülését. A lépés hátterében az a folyamat állhat, amelynek során az autógyártók és a technológiai cégek szorosabban együttműködnek az intelligens járművek kifejlesztésében olyan technológiák területén, mint az autonóm vezetés. Ide illik az a hír is, hogy a kínai keresőmotor-szolgáltató, a Baidu Inc. azt tervezte, hogy elektromos autókat készít a Geely tulajdonában lévő autógyár segítségével. A Reuters korábban beszámolt az Apple és a Huawei Technologies hasonló autógyártási terveiről is.

Az okostelefonok mellett a Xiaomi több tucat internethez csatlakoztatott eszközt gyárt, köztük robogókat, légtisztítókat, valamint autós kiegészítőket, például utólag beszerelhető tolatókamerát.

A cég azt tervezi, hogy 2023 körül dobja piacra az első EV-jét – mondta a Reutersnek az egyik forrás.

Hogy milyen lesz a Xiaomi villanyautója, csak találgathatunk. A kínai cég indulásakor még csak az egyike volt az iPhone-replikákat fillérekért kínáló kalózmárkáknak, azonban azóta alaposan kinőtte magát. Ma már nemcsak a jóárasított, közepes tudású telefonjaival van jelen a piacon, hanem betette a lábát a király kategóriába is, ahol a félmillió forintos szupertelefonok versenyeznek a techszerelmes felhasználók pénzéért. Emellett hihetetlenül szerteágazó termékportfóliót épített fel, a hordozható és viselhető eszközöktől az intelligens háztartás vagy éppen a mobilitás területén. Céges filozófiájába beleillene, ha technológiai értelemben versenyképes, azonban pénztárcabarát villanyautóval rukkolhat ki.

A Xiaomi partnere, a Great Wall, Kína legnagyobb kisteherautó-gyártója ebben az évben önálló márkát indított el az elektromos és intelligens járművek számára. Kínában elektromosautó-gyárat is épít, méghozzá nem kisebb súlyú szereplővel közösen, mint a német BMW-vel.

Amit pedig cikkünk elején a házhoz szállított autókról írtunk, szintén nem fantazmagória. A GEFCO, az autóipari logisztika vezetője szolgáltatója a közelmúltban jelentette be, hogy

együttműködik a Polestarral, a Volvo elektromosautó-márkájával, hogy Sanghajban és Pekingben járműveket szállítsanak házhoz a megrendelőknek. Az üzletág neve Moveecar, amely azt ígéri az ügyfeleknek: anélkül, hogy el kellene menniük az üzletbe, kiválaszthatják, hova és mikor kérik járművüket.

A GEFCO számos trélert vásárolt a Polestar elektromos autóinak házhoz szállításához a két városban. A szállítmányokat teljeskörűen és valós időben követhetik nyomon az ügyfelek, így pontosan tudhatják, mikor számíthatnak az érkezésre. Az új szerződés a GEFCO és a Volvo közötti, 2016 óta fennálló kapcsolatra épül, amely kész járművek szállítását végzi Európából Kínába.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.