Nincs tízmilliója egy villanyautóra? Rendeljen online kínait kétmillióért! A reklámajánlat ugyan a képzelet szülötte, de egyáltalán nem nélkülözi a valóság elemeit. Az autós cégek igencsak megküzdenek azért a magyar piacon, hogy elektromos modelljeik árát a 11 millió forintos határ alatt tartsák, amivel a vásárlók jogosan igényelhetik a 2,5 millió forintos állami támogatást. Vannak kivételek, mint a Dacia Spring, amely már 6,5 millióért megrendelhető, de ez tényleg kicsi kisautó, és a négy ülésen és a kormánykeréken kívül alig van benne más. Eközben
a világhálón számos olyan – persze kínai gyártmányú – négykerekűt kínálnak, amelyet szintén akkumulátorral táplált villanymotor hajt, de nem kerül többe egy-két millió forintnál.
Vannak már magyar importőrök, hazai ügyfélszolgálattal és garanciális szervizzel, és az egyik nagy, elektronikai cikkekre specializálódott webáruház is felvette a kínálatába a három- és négykerekűket.
Persze csodák nincsenek, ezek nem igazi, csak mopedautók, óránként legfeljebb 45 kilométeres sebességgel haladhatnak, gyakran csak kétszemélyesek, csomagtartójuk aprócska. Szóval afféle motorizált bevásárlókocsik, de ha majd a nagyvárosok belső részéből kitiltják a kipufogós járműveket, akkor egy ilyen kincset érhet. Egyébként a mopedautók Nyugat-Európában sokkal inkább elterjedt és elfogadott eszközök, mint mifelénk. Autónak – különösen családi autónak – nem alkalmasak, hiszen csak igen korlátozott módon hagyhatják el a települést, ahol a tulajdonos lakik. A mediterráneum sok városkájában, ahol szűkek az utcák, kis távolságokon, második-harmadik-negyedik autóként szolgál.
Gyakran kamaszok első négykerekűje lesz, mert nem kell hozzá B kategóriás jogosítvány.
Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy az elektromos-akkumulátoros kütyük gyártói a villanyautók felé kacsingatnak.

A kínai Xiaomi elektromos járművek (EV) gyártását tervezi a Great Wall Motor gyárának bevonásával. A Reuters értesülése szerint
a világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója tárgyalásokat folytat a Great Wall egyik kínai üzemével villanyautók gyártására, saját márkaneve alatt.
A tervek szerint a Great Wall, amely korábban nem kínált gyártási szolgáltatásokat más vállalatoknak, mérnöki tanácsadást nyújt a projekt felgyorsításához. Egyelőre sem a Xiaomi, sem a Great Wall nem volt hajlandó kommentálni a Reuters értesülését. A lépés hátterében az a folyamat állhat, amelynek során az autógyártók és a technológiai cégek szorosabban együttműködnek az intelligens járművek kifejlesztésében olyan technológiák területén, mint az autonóm vezetés. Ide illik az a hír is, hogy a kínai keresőmotor-szolgáltató, a Baidu Inc. azt tervezte, hogy elektromos autókat készít a Geely tulajdonában lévő autógyár segítségével. A Reuters korábban beszámolt az Apple és a Huawei Technologies hasonló autógyártási terveiről is.