Magyarország is sokat nyer a kínai konténervonatok fogadásával

A növekvő távol-keleti vasúti áruforgalom hatékonyabb kezelésére a CELIZ (Záhony Logisztikai és Ipari Övezet)-konzorcium és a Rail Cargo Hungaria vezetői megerősítették a két társaság elkötelezettségét amellett, hogy elősegítik a Záhonyon keresztül érkező szerelvények gyorsabb továbbítását. Mosóczi Lászó államtitkár bejelentette, hogy megindítják a közbeszerzést a V0 vasútvonal előkészítésére.

2021. 03. 05. 15:00
Egy övezet, egy út, Rail Cargo Terminal - BILK ről útnak indul az első közép európai árúkkal megrakott konténervonat Kínába, Kína, gazdaság, konténer, szállítás, selyemút, vasút, vonat, konténer
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A CELIZ-konzorcium és a Rail Cargo Hungaria vezetőinek egybehangzó prognózisa szerint a következő évtizedben a Kína és Európa közötti vasúti árufuvarozás jelentősen növekedni fog.

A kínai ipar ugyanis elérte azt a fejlettséget, amely lehetővé teszi gyártósorok, gyártási technológiák exportját.

Mindezekből Magyarország nemzetgazdasága is profitálhat, ha a záhonyi átrakási infrastruktúra fejlesztése megvalósul. A kínai áruk európai érkeztetéséhez és logisztikájához szükséges kapacitás megléte döntő szerepet játszik ugyanis abban, hogy a rendkívüli mennyiségű távol-keleti küldemények szállítási útvonala részben Magyarországon keresztül vezessen az Európai Unió piacaira.

A szándéknyilatkozat aláírásával egyidőben a két társaság vezetői, a konzorciumvezető MÁV-REC Kft. képviseletében Csomós Norbert ügyvezető, Horváth László, az L.A.C. Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Group igazgatóságának tagja kinyilvánították, hogy összefognak, ezért április 15-ig együttműködési megállapodást kötnek.

A Rail Cargo Terminal – BILK-ről indul útnak a közép-európai árukkal megrakott konténervonat Kínába
Fotó: Magyar Nemzet

Kovács Imre lapunk kérdésére elmondta, hogy hazánknak az az érdeke, hogy a távol-keleti küldemények szállítási útvonala minél nagyobb részben Magyarországon keresztül vezessen. Ezért fognak össze a CELIZ-konzorciummal. A piacvezető magyar vasúti árufuvarozó társaság kezeli jelenleg is a széles és a normál nyomtávon be- és kilépő forgalom mintegy kilencven százalékát, amelynek a volumene 2020-ban meghaladta a 2,8 millió tonnát.

Tavaly a társaság kezelésében 34 konténervonat érkezett Kínából Záhonyon át, és szállított több mint háromezer TEU-árut, köztük a járvány elleni védekezéshez nélkülözhetetlen lélegeztető berendezéseket, fertőtlenítő eszközöket és egyéb felszereléseket.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen hangsúlyozta, hogy a CELIZ-konzorciumi tag Záhony-Port anyavállalataként és az országos pályahálózat üzemeltetőjeként a MÁV elemi érdeke a Záhonyon keresztül érkező, megnövekedett távol-keleti intermodális forgalom hatékonyabb kezelése és a forgalom további jelentős növelése. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár online hozzászólásában elmondta, hogy a vasúti áruszállítás elősegítésére

a kormány a közelmúltban döntött a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal, a V0 előkészítéséről. A kapcsolódó közbeszerzés idén márciusban megindulhat, a környezetvédelmi engedély megszerzése 2023 tavaszára várható.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.