Miközben a közelmúltban jobbnál jobb hírek érkeztek az Elon Musk nevével fémjelzett SpaceX és az Amazon-alapító Jeff Bezos többségi tulajdonában lévő Blue Origin űrcégek háza tájáról, addig a Richard Branson által alapított Virgin Galactic nehézségekről számolt be űrhajótesztjeit illetően, miközben negyedéves eredménye sem mondható fényesnek. A cég részvényenként 55 centes veszteséget szenvedett el az első negyedévben, ami a duplája az elemzők által várt szintnek. A veszteség nem meglepő, hisz érdemi árbevétele nem volt a cégnek a negyedévben, sőt a tavalyi negyedévben sem.
Korábbi tervek szerint az első űrugrásra, vagyis a világűr határát súroló, emberrel a fedélzeten végrehajtott repülésre már tavaly sort kellett volna keríteni, sőt a repüléseknek már rendszeresen kellene zajlaniuk, így az utasok által fizetett összeg jelentős bevételt hozna. Egyelőre azonban a kísérleti repülések is csúszásban vannak. Egy próbarepülést decemberben menet közben kellett megszakítani a fellépő problémák miatt, és az újabb tesztrepülés is késik. Az utasokkal végrehajtott repülés lehetséges időpontja így még nem látszik, miközben a SpaceX már többször vitt embereket a Nemzetközi Űrállomásra, a Blue Origin pedig sikeres próbarepüléseket hajtott végre a világűr határán túlra, így a tervek szerint júliusban sor kerül az első olyan útra, amelyen már hat ember is részt vesz.

Fotó: Reuters
A részvényárfolyam a februári, hatvan dolláron elért csúcs után gyengülni kezdett, majd a folyamat felgyorsult, amikor kiderült, hogy maga Richard Branson is eladott a részesedéséből. Hétfőn záráskor 18 dollár volt az ár, kedden azonban újabb húszszázalékos veszteséggel nyitott a papír. A cégnek a negyedév elején 666 millió dollár készpénze volt, ez 617 millióra csökkent. Ha a késések miatt további finanszírozásra van szükség, rendszerint tőkeemeléssel bevonható a szükséges összeg, azonban úgy nehéz lenne új részvénykibocsátást tartani, hogy a fő tulajdonos, sőt a vezető tisztségviselők is eladtak a papírjaikból.
Ami a cég jövőjét illeti: a jelenlegi tervek szerint a tesztrepülések befejezése után 2022-től kellene indulni a rendszeres kereskedelmi utaknak. Jól fizető utasok lennének bőven, hisz a cég már sok éve meghirdette az utakat, sőt előleget is fizettek a leendő utasok. Mindez még jóval azelőtt történt, hogy a Blue Origin eséllyel indult volna a versenyben, így minden arra utalt, hogy a Virgin lesz az első, akivel repülhetnek az utasok a szokásos űrutazáshoz képest jóval kevéssé megterhelő, inkább repülőutazásra hasonlító, a világűr határát, száz kilométeres magasságot épp csak elérő úton. A cég előtt álló tesztrepülések közül a negyediken egyébként részt venne az olasz légierő négy pilótája kiképzési jelleggel.