– Hamarosan kezdődik a nyári szezon a Balatonnál. Mivel tudja rábeszélni az embereket, hogy hagyják otthon az autóikat? Milyen újdonságokkal találkozhatnak az utasok a gördülőállományban és a szolgáltatásokban?
– A Balatonnál egyre jobb helyzetben vagyunk, hiszen a Budapest–Székesfehérvár, valamint a déli parti vonalat a közelmúltban korszerűsítették, és az itt közlekedő gördülőállomány is az átlagnál jobbnak mondható, gondoljunk a FLIRT motorvonatokra vagy az IC+ kocsikra. Ehhez párosul a versenyképes menetrendi kínálatunk, amely szeptemberben bővült az óránként felváltva közlekedő Budapest–Keszthely Balaton intercityvel és a Budapest–Nagykanizsa Tópart IC-vel, ezek a korábbi években megszokottnál sűrűbben járnak, és a menetdíj is mintegy tíz százalékkal kedvezőbb: egységesen 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe, hiszen a gyorsvonati és IC-pótjegyet megszüntettük. Továbbra is kínáljuk a kombinált vasút-autóbusz napi-, hétvégi jegyeinket a Balaton térségében. A tavaly nyáron bevezetett, egy-, illetve háromnapos korlátlan utazást biztosító Balaton24 és Balaton72 a pénztárcabarát árazásával a legkedveltebb nyári jegytermék volt tavaly, idén májusban pedig több mint 1600-at adtunk már el belőle. Május 15-től bevezettük a Balaton 24/72 Duo jegyeket, mellyel a Volánbusz 123 térségi települési járata is igénybe vehető.

Fotó: Kurucz Árpád (KA)
Magyar Nemzet
– Mire számíthatnak az északi partra utazók?
– Május 31-től beindult a vonatközlekedés a Szabadbattyán–Tapolca vonalszakaszon – egyelőre dízelmozdonyokkal, székesfehérvári mozdonycserével, hogy ne kelljen átszállni. Június 19-től működik a villamos felsővezeték, onnantól kezdve csendesebb, környezetbarát villamos vontatással közlekednek a szerelvényeink Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig nyolc perccel csökken a menetidő – az utasaink többsége, kétharmada idáig utazik, a többiek mozdonycsere után utazhatnak tovább Tapolcáig. Rendkívül attraktív szerelvényeket fogunk összeállítani a frissen elkészült, saját gyártású IC+ kocsikból. A Budapest–Balatonfüred viszonylaton a főszezonban a Katica és a Vízipók InterRégiós vonatok, amelyeken kerékpárszállító kocsi is lesz, felváltva közlekednek, így óránkénti gyors eljutást biztosítunk Balatonfüredig. A fiatalok igényét is kiszolgálva az éjszakai Bagolyvonatok nemcsak a déli, hanem az északi parton is közlekednek majd. A már ismert Kék Hullám intercity is kétóránként jár Budapest és Tapolca között, de Balatonfüredig csak Kelenföldön, Székesfehérváron és Balatonalmádiban fog megállni.