Két éve indította el magyarországi szolgáltatását a cseh RegioJet magánvasút, és az első járat mindjárt a horvát tengerpartra vitte a magyar jegyvásárlókat. A MÁV-Startnak komoly versenytársává vált a RegioJet, hiszen a magyar vasút oda és vissza is éjszaka közlekedő vonatai a piacon egyedülálló szolgáltatást kínáltak: utazást és egyszerű szállást is egyben. A RegioJet járatai még komfortosak is: a légkondicionálás, a helyre szóló jegy, az ingyenwifi és -üdítő a fedélzeti szolgáltatás része.
A magyar vasúttársaság ellenben minden komfortot nélkülöző vagonokat, ülő, fekvő- és hálókocsikat kínált, a tapasztalatok szerint a fedélzeten építőtábori hangulat uralkodott.

Azonban a magyar cégnél is kapcsoltak, hogy ez a jövőben kevés lehet, és tavaly nyáron
egy szlovákiai cégtől 22 használt, légkondicionált, fekvőhelyes és hálókocsit vásárolt a MÁV-Start. A CAF gyártmányú járműveket kívül-belül felújították, teljesen megújultak a hálófülkék is. Immár van wifi, LED-es olvasólámpák, 230 voltos konnektorokat és USB-csatlakozókat szereltek fel.
Miután versenyhátrányát a gördülőállományban ledolgozta, a magyar vasút menetrenddel, árral és szolgáltatással előzheti meg a RegioJetet. A cseh és a magyar vonat is 14 óra alatt teszi meg a Budapest–Split távot, de a MÁV-Start menetrendje jobb: este háromnegyed hétkor indul és reggel háromnegyed kilenckor ér a tengerparti végállomásra. A RegioJet hátrányban van, mert Prágából kora este indul, és így Budapestről csak éjfél után mehet tovább. Ülőhelyet a csehek olcsóbban adnak, hatvan euró a belépő ár, ugyanez a MÁV-nál 83. (Igaz, létezik egy spórolós ajánlat is a magyar vasútnál, de a 48 eurós jegyet csak korlátozott számban adják.)
A kétszemélyes hálókupéban ellenben a MÁV-Start a nyerő: 109 euróért kínálja, míg a cseh versenytárs ára jóval borsosabb: 240 euró.
A vasúttársaságok versenyének a nyertesei az utasok, feltéve hogy nem az autópályát választják. A nagyjából nyolcszáz kilométeres távot nyolc óra alatt meg lehet tenni személyautóval, persze csak ha nincs dugó, és egy autó költségei négy személyre szétosztva biztosan kedvezőbbek a vasúténál. Ám ha valaki sokallja a távot,
lehet telekocsi-szolgáltatással is menni, az Oszkárnál válogathatunk a nappali és az éjszakai járatok között, amelyek tizenkét órát ígérnek menetidőben és 16 ezer forintot kérnek érte.
Még gyorsabb és nem sokkal drágább a vonatjegynél a repülő sem: a Wizz Air Bécsből kilencven euróért egy óra alatt Splitbe repít.