Idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei – hangzott el a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) keddi, egerszalóki sajtótájékoztatóján. Könnyid László vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy az ügynökség hat hetes őszi kampányában markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája. Mint mondta, így mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jutnak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára.
– Az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt.
A borturizmus ugyanis fontos eleme a gasztronómiának, és kiemelkedő szerepe van az országimázs formálásában is. Ha a borkultúrát és a borturizmust serkentjük, azzal segítjük a vállalkozók, borosgazdák és termelők megélhetését, piacra jutását, és támogatjuk azokat a közösségeket is, amelyeknek nagyon fontos szerepe van a helyi értékek és tradíciók megőrzésében.
Hozzájárulunk ezzel az egész desztináció fejlődéséhez. A borturizmus kiváló eszköz az idegenforgalom szezonalitásának csökkentésére, hiszen két nyár között is alkalmas arra, hogy megszólítsa a vendégeket. Az idei kampány sajátossága, hogy a korábbi, nyári népszerűsítéshez hasonlóan az előző évi adatok felhasználásával éri el a különböző célcsoportokat. Közülük a borturizmus döntő szereplője a középkorosztály a maga negyvenszázalékos arányával, de egyre markánsabb szegmenst képviselnek a fiatalabbak mintegy húsz, illetve az ötvenöt és hatvannégy év közöttiek tizenhárom százalékkal – foglalta össze Könnyid László.
A vezérigazgató-helyettes arról is beszélt, hogy a borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. A kampányhoz hat különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Az imázsfilm a szüreti időszakban a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére. Ez online és televíziós csatornákon is látható lesz. Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik. Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült kiadványok és térképek már letölthetők a Bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform-hálózat irodáiban lehet őket beszerezni.
Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője elmondta, hogy hazánk huszonkét borvidékét sorolták be a hat régióba, amelyek a Balaton, a Duna, a Felső-Magyarország, a Felső-Pannon, a Pannon és a Tokaji régió.
– Ez fontos újítás, mert az egyes régiók egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, a jellegzetességeiket erősítő arculatot. A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van. A teljes egészében megújult Bor.hu weboldal segítségével megszervezhetők a boros utazások a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig. Az oldal minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl. A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató – részletezte Gál Zsombor.
Borítókép: Heves Megyei Hírlap/Huszár Márk