A minap még a megszűnéstől kellett félteni a tenger alatti alagúton Európát Nagy-Britanniával összekötő vasúttársaságot, most azonban új lendületet vehet a működése.
Az Eurostar egyesül a Thalys nagysebességű vasúti szolgáltatóval.
Az új vasúttársaság, a Green Speed potenciálja óriási: hálózata öt országot ölel fel, amelyek összlakossága meghaladja a kétszázmillió embert. A Le Echos francia lap tette közzé a minap, hogy hivatalosan újraindítják a francia állam tulajdonában lévő vasúttársaság, az SNCF két nagy sebességű almárkájának az egyesülését, amely folyamat a koronavírus okozta válság kezdete óta szünetel.

A jelenlegi 51 TGV-szerelvényből álló flotta egyetlen márkanév alatt működik majd, és ez a ma Londont Párizzsal a Csatorna-alagúton összekötő Eurostar lesz. Az erőforrások egyesítésének folyamata azonban még legalább két évet vesz majd igénybe, azután a teljes TGV-flottának egységesen Eurostar márkanév alatt kell működnie az öt európai országban.
A cél továbbá a kereskedelmi és működési szinergiák kihasználása, illetve gyors és komfortos földfelszíni közlekedési alternatívát nyújtani a rövid távú repülőjáratokkal szemben.
Mindkét üzemeltetőnek jelentős útvonalhálózata van. Az Eurostar főként London, Párizs, Brüsszel és Amszterdam között jár. A Thalys fő útvonala Párizs és Amszterdam között Brüsszel, Antwerpen és Rotterdam.
Borítókép: Reuters/Pascal Rossignol