A tavalyinál kevesebb ásványvíz, üdítő és gyümölcslé fogy idén

Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A pandémia miatt sokan nem mentek étterembe, de még otthon is inkább csapvizet ittak.

Magyar Nemzet
2021. 11. 27. 16:33
null
Egészen elképesztő mellékhatásoktól tarthat, aki ezeket a termékeket fogyasztja (A képen cukrozott, szénsavas üdítõk szemléltetésként a Csata Utcai Általános Iskolában 2013. április 10-én, a népegészségügyi termékadó hatásait vizsgáló kutatás eredményeit ismertetõ sajtótájékoztató elõtt) Fotó: Kovács Tamás Forrás: MTI/Kovács Tamás

Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A pandémia miatt sokan nem mentek étterembe, de még otthon is inkább csapvizet ittak.

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1,912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, ami háromszázalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest, de így is négy százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakhoz képest – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel. A közlemény szerint az első három hónapban az ízesített víz és szénsavas üdítőital kivételével minden terméktípus fogyasztása csökkent. A következő fél évben viszont jelentősen nőtt a forgalom, amit a közlemény a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz.  

Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd hat százalékkal és egy százalékkal nőtt          Fotó: Balogh Zoltán

Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban kilenc százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint hét százalékkal maradt el. Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd hat százalékkal és egy százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest háromszázalékos visszaesésben maradt.

A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idén: a százszázalékos gyümölcslevek értékesítése hét százalékkal, a nektároké húsz százalékkal, a gyümölcsitaloké hat százalékkal esett.

A második és harmadik negyedév bővülése ellenére az összforgalom a járvány előtti időszakhoz képest átlagosan három százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a nektároké.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül négyezer embert foglalkoztatnak Magyarországon – fűzték hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.