Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1,912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, ami háromszázalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest, de így is négy százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakhoz képest – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel. A közlemény szerint az első három hónapban az ízesített víz és szénsavas üdítőital kivételével minden terméktípus fogyasztása csökkent. A következő fél évben viszont jelentősen nőtt a forgalom, amit a közlemény a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz.

Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban kilenc százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint hét százalékkal maradt el. Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd hat százalékkal és egy százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest háromszázalékos visszaesésben maradt.
A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idén: a százszázalékos gyümölcslevek értékesítése hét százalékkal, a nektároké húsz százalékkal, a gyümölcsitaloké hat százalékkal esett.
A második és harmadik negyedév bővülése ellenére az összforgalom a járvány előtti időszakhoz képest átlagosan három százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a nektároké.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül négyezer embert foglalkoztatnak Magyarországon – fűzték hozzá.