– Krízismenedzsment-csapatunk hétről hétre kockázatelemzéseket végez, és járványügyi szakemberek bevonásával rendszeresen finomhangolja a vállalat védekezési stratégiáját. A rendelkezésre álló védettségi statisztikák alapján arra jutottunk: a jelenlegi helyzetben határozottabb intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy megvédjük a kollégáink egészségét és Magyarország energiaellátását. Bár a folyamatos tájékoztató kampányoknak és munkatársaink felelős magatartásának köszönhetően a vállalaton belüli átoltottság a nyolcvan százalékot is meghaladja, mi jelentősen szeretnénk növelni az arányt, hiszen egymásért és a régió ellátásért is felelősséggel tartozunk – mondta Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
A munkatársaknak 2022. január 31-ig kell igazolniuk, hogy felvették az oltást, átestek a betegségen, van pozitív antitesttesztjük vagy orvosilag ellenjavalt számukra az oltás. Ha a védettségi igazolvány lejár, akkor az érintett munkatársak oltakozással szerezhetnek védettséget.
A Mol az elmúlt másfél évben számos egészségvédelmi intézkedést vezetett be: csoportszinten több mint húszmillió dollárt költött a járvány elleni védekezésre, több millió maszkot és kesztyűt vásárolt, és rendszeres vírustesztelést biztosított a munkatársainak. Miután az oltás elérhetővé vált, a cég járványügyi szakemberek bevonásával indított tájékoztató kampányt, több magyarországi telephelyén megszervezte a munkahelyi oltakozást, és szabadnappal is támogatja az oltás felvételét. A cég azokra is gondol, akik átestek a fertőzésen, hiszen az érintett kollégák koronavírus utáni szűrővizsgálaton vehetnek részt.
Borítókép: A Mol budapesti székháza (Fotó: Kallus György/Világgazdaság)