Fit for Export – a legkisebbeket is segíti a HEPA programja

A kisvállalkozások exporttevékenységét fejlesztő programot indít a hazai exportfejlesztő ügynökség.

Magyar Nemzet
2021. 12. 16. 18:50
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mikro-, kis- és középvállalatok (kkv) exporttevékenységét segíti a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Fit for Export programja, a januárban induló felkészítésre már lehet jelentkezni.

A programot bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón Szabó Kristóf, a HEPA vezérigazgatója elmondta: a támogatást elnyerő vállalkozások elméleti képzések, gyakorlati tréningek és digitális szolgáltatások közül választhatnak, a program középpontjában az elmúlt másfél év tapasztalatai alapján a különböző online tevékenységekre való felkészítés áll.

A program része az űrszektorral kapcsolatos új típusú feladatok megoldásának támogatása, a cél az űriparban már aktív, elsősorban a fővároson kívüli székhellyel vagy telephellyel rendelkező kkv-k exportképességének javítása – emelte ki Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) űrkutatásért és űrtevékenységért felelős miniszteri biztosa a sajtótájékoztatón.

Szabó Kristóf hangsúlyozta: a HEPA célja a magyar vállalatok külpiaci tevékenységének támogatása, ezzel a hazai export volumenének növelése. A magyar exporteredmény jó, ám mintegy nyolcvan százaléka a nagyvállalatokhoz kapcsolódik, így fontos terv a következő időszakra a kkv-k felzárkóztatása, exportteljesítményének emelése – mondta.

A vezérigazgató szerint pozitív elmozdulások már láthatók, ugyanakkor a világban történt változásokat követni kell. Mint mondta, a digitális fejlődés felgyorsult, az értékesítés és az ehhez kapcsolódó technológiák is megváltoztak.

A Fit for Export program célja, hogy az exporttevékenységet folytató kkv-knak olyan hozzáadott értéket, új tudást adjon, ami segíti a külpiaci megjelenést. A felkészítés során sokkal nagyobb súllyal jelennek meg az online értékesítésre vonatkozó információk, a tematika segíti a legkülönbözőbb prezentációs és online eszközök megismerését, alkalmazását – ismertette Szabó Kristóf. A vezérigazgató elmondta: a képzések jövő januárban indulnak, a programra 250 vállalkozást várnak, már lehet jelentkezni a HEPA honlapján. A projektet a Külgazdasági és Külügyminisztériummal történő együttműködésben valósítják meg.

Ferencz Orsolya űrkutatásért és űrtevékenységért felelős miniszteri biztos kiemelte: a járványhelyzet rávilágított arra, hogy a rendkívül dinamikusan bővülő iparág, az űripar jól megfelelt a kihívásoknak, sőt támaszkodnak ezekre a technológiákra a gazdasági alkalmazások. Ennek megfelelően szeretnék bevonni a más iparágakban már aktív és nagy hozzáadott érték előállítására képes kkv-kat az űriparba.

Jelezte: fontosnak tartják a nemzetközi piacra jutáshoz szükséges tudásanyag átadását. Az űripar hangsúlyos tevékenység a nemzetközi piaci térben, ide nem könnyű bekerülni, de ha bejutnak a magyar vállalkozások, akkor biztosak lehetnek megrendelések érkezésében. A program ehhez támpontot nyújt majd a résztvevő cégeknek – tette hozzá. Kifejtette: az űripar rendkívül költséges iparág, ahol a nagy cégek dominanciája érvényesül, a kkv-kat komplex információkkal és képzésekkel kell segíteni. Különösen fontosnak nevezte, hogy segítsék a hazai vállalkozások részvételét az Európai Űrügynökség (ESA) által meghirdetett pályázatokon, mert sok cég alkalmas a részvételre, ugyanakkor ezeknél a kiírásoknál bonyolult minősítési rendszereken kell átmenni.

A felmérések alapján mintegy negyven olyan hazai vállalkozás van, amely részben vagy teljesen az űriparban tevékenykedik, a program az űrszektorban jelenleg látott igényeket képes ellátni – mondta a miniszteri biztos.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.