A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint közel 250 vállalkozás foglalkozik idehaza édességgyártással. Mikulásfigurából a hazai kereslet átlagosan nyolcmillió darab. A magyarországi piac nyolcvan százalékát a Nestlé látja el, a többi termék kisebb üzemekben készül. A tapasztalatok szerint
nemcsak a multinacionális, de a hazai gyártók termékei is kelendőek a szezonális édességek piacán, a kicsik is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ebben az időszakban.
A legtöbb ágazathoz hasonlóan az édességgyártók költségei is jelentősen megugrottak a gyártáshoz felhasznált alapanyagok és csomagolók, valamint az energiaárak példátlan drágulása miatt. Az édesiparban a klímaváltozás is erősen érezteti hatását: az egyre csökkenő alapanyagtermés mellett a kereslet világszerte élénkül.
Megfigyelhető a vásárlói szokások változása is – mutatott rá közleményében az agrárkamara. A fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű és a funkcionális termékeket keresik, de egyre fontosabb szempont, hogy a választott édesség cukormentes legyen.
A magyarok hagyományosan az étcsokoládéból vagy tejcsokoládéból készült mikulásfigurákat keresik. Kisebb mennyiségben készülnek így például cukorkával töltött vagy kétrétegű, kétízű csokifigurák, amelyek közt nincs olyan gazdag ízválaszték, mint a szaloncukroknál.
A 2020-as év nemzetközi hírű terméke lett a maszkos mikulásfigura. Rimóczi László lajosmizsei grillázsmester újítása elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is.
Jók voltak az ellenőrök első tapasztalatai