Bridgestone: leépítés helyett fejlesztés

Magyarországon a hetedik legnagyobb beruházói közösséget a japán vállalatok alkotják, amelyek nagyban hozzájárulnak a gazdaság dimenzióváltásához.

Magyar Nemzet
2022. 02. 11. 15:48
Forrás: Bridgeston
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán Bridgestone tanúbizonyságot tett a Magyarország iránti lojalitásáról a koronavírus-járvány idején, mert a vállalat – igénybe véve a kormány beruházásösztönzési támogatását – leépítések helyett kapacitásfejlesztésbe kezdett – közölte a külgazdasági és külügyminiszter pénteken. 

A szaktárca közleménye szerint Szijjártó Péter Környén, a japán cég magyar leányvállalatának 15 éves jubileumi ünnepsége kapcsán arról beszélt, hogy 

Magyarország az elmúlt tizenkét évben sikeres országgá vált, mivel a kormány mindenkor speciális magyar válaszokat adott a nehéz helyzetekre.

Ezen döntésekben az a közös, hogy – mint mondta – komoly támadások alatt állnak, de valamennyi sikeresnek bizonyult. Példaként a külügyminiszter a keleti nyitás stratégiáját emelte ki, amely a hazai gazdaság sikerének fontos alapja lett. Ezzel szemben 2007-ben még a globális beruházások nyolcvan százalékát finanszírozták nyugati tőkéből, húsz százalékát pedig keleti forrásból, mára megfordult az arány és a Kelet részesedése hetven százalékra nőtt, míg a a Nyugaté harminc százalékra csökkent. 

– Az elmúlt három év során a legtöbb beruházás valamelyik keleti országból érkezett és például 2021-ben a magyarországi külföldi beruházások értékének hatvan százaléka keleti cégekhez kötődött. 

Ha nem indítottuk volna el a keleti nyitás stratégiáját, akkor a tavalyi nem lehetett volna tripla rekordév, és nem hozta volna el a magyar gazdaság elmúlt harminc évének legmagasabb növekedési ütemét 

– fogalmazott Szijjártó Péter.

A Bridgestone a világ legnagyobb gumigyártójának számít, amelynek itteni leányvállalata 2006 óta csaknem 130 milliárd forintot fordított tatabányai gyárára, ami a japán vállalat egyik legmodernebb európai üzeme és az elmúlt 15 évben több mint 38 millió gumiabroncsot állított elő. Jelenleg 1300 főt foglalkoztatnak a tatabányai üzemben, amelynek éves kapacitása 6,5 millió abroncs. A Bridgestone Tatabánya – amelynek éves árbevétele a nyilvánosan közzétett beszámolók szerint 2019-ben 70,5 milliárd, 2020-ban 62 milliárd forint volt – a Mercedes, a BMW, a VW és az Audi gumiabroncs-beszállítója.

A tatabányai üzemet 2023-ra okosgyárrá alakítják át, ennek részeként digitalizálják a félkész termékek gyártását, az energiaellátást, a karbantartást, a gyártáskövetést és a gyártástervezést.

– Hazánkban a hetedik legnagyobb beruházói közösséget a japán vállalatok alkotják. Ezek a cégek nagyban hozzájárulnak a gazdaság dimenzióváltásához – állapította meg a tárcavezető, kiemelve, hogy a távol-keleti országok közül Japánnal bonyolítjuk a legnagyobb kereskedelmi forgalmat, amelynek értéke a tavaly november végéig több mint 21 százalékkal nőtt. Magyarország húsz év alatt a gumiabroncs-exportáló országok világranglistáján a 35. helyről a 15. helyre lépett elő. 

– A nagy nemzetközi cégek működése nem szembeállítható a magyar kis- és közepes vállalkozások támogatásával, ugyanis előbbiek növekedése a helyi beszállítóknak is jelentős hasznot termel 

– hangsúlyozta Szijjártó Péter.

Borítókép: A hetedik legnagyobb beruházási társaság tagja a japán vállalat (Forrás: Bridgestone.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.