Újabb jelentés igazolja, hogy idén húsvétkor az előző két évi fogyasztásnál jóval bőségesebben költekeztek a magyarok, nem csak a vásárlások során, hanem a szabadidős szolgáltatásoknál is.
Idén húsvétkor két és félszer többet költöttek az OTP Szép-kártyások, mint tavaly, amikor a járványügyi korlátozások miatt nem tehették meg, hogy alaposan kihasználják az ünnepi hosszú hétvégét – közölte hétfőn a legtöbb Szép-kártyát jegyző OTP Pénztárszolgáltató.
A banknál az előző évhez képest
idén 2,1 milliárd forinttal nagyobb volt a költekezés a pihenőkártyákról, így a kafetéria juttatás érintettjei összesen 3,47 milliárd forintot fordítottak pihenésre,
kikapcsolódásra, feltöltődésre és élményszerzésre ebben a négy napban.
A legnagyobb, több mint hatszoros emelkedés a kártyás költésekben a szállásadóknál mutatkozott, de a vendéglátóhelyek is dupláztak tavalyhoz képest, a szabadidős tevékenységeknél pedig másfélszeres volt a bővülés – jelezték.
Adataik szerint a szálláshelyeken tavaly húsvétkor 107, míg idén ennek többszörösét, 608 millió forintot költöttek a munkavállalók.
A legnagyobb bevételt 2021-hez hasonlóan idén is a vendéglátóhelyek könyvelhették el,
a tavalyi, 809 milliós eredményt lényegében megduplázva, 1,6 milliárd forintot megközelítő forgalommal. Az egyéb szabadidős szolgáltatások területén másfélszer akkora, azaz csaknem 700 millió forintos volt a költekezés.
Mivel a kormány intézkedéseinek köszönhetően
február óta az élelmiszerboltokban is vásárolni lehet a Szép-kártyákkal, húsvétkor ezt félmilliárd forint értékben tették meg a kártyatulajdonosok.
– A csaknem három és fél milliárd forintos húsvéti költés azt mutatja, hogy a hűvösebb idő ellenére is rengetegen pihentek, töltődtek fel a kártya segítségével – nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP Szép-kártya üzletágvezetője. Kitért rá: az első negyedéves forgalom is a kártyák egyre erősödő népszerűségéről tanúskodnak.
2022 első három hónapjában csaknem 56 ezer új kártyabirtokost regisztráltak, a tavalyi első negyedévben ez a szám ötvenezer körül alakult. Emellett a feltöltések összege éves összevetésben ugyancsak nőtt több mint ötödével:
a 2021-es első negyedévben 72,5, míg 2022 első három hónapjában mintegy 89 milliárd forintot tettek ki a munkáltatói befizetések.
Az igazán nagy, nyolcvan százalékot is meghaladó ugrás viszont a pihenőkártyás költésekben mutatkozott: idén az első negyedévben a munkavállalók hetven milliárd forintot meghaladó összeget fizettek a szolgáltatásokért, szemben a megelőző év azonos időszakának 38,6 milliárd forintos kiadásával.
– A feltöltések összegének emelkedése azt jelzi, hogy
egyre több munkáltató ajánlja fel dolgozóinak a munkabér melletti többletjuttatásként a Szép-kártyát. A költések megugrása pedig azt mutatja, hogy a munkavállalók szívesen élnek a felkínált lehetőséggel. A szolgáltatók ezzel szintén jól járnak
– emelte ki az OTP, felidézve, hogy a Szép-kártya indulásakor az volt a cél, hogy a családok pihenésének és élményszerzésének támogatása mellett stabil bevételi forrást biztosítson a hazai turizmusnak és vendéglátásnak.
(Borítókép: Beváltotta a hozzá fűzött reményeket a legnépszerűbb kafetéria-elem Fotó: Fehér Gábor)