Tarolt a Szép-kártya húsvétkor

Az ünnepre félmilliárd forintot költöttek az OTP Szép-kártyák tulajdonosai az élelmiszerüzletekben, és csaknem három és fél milliárdot fordítottak élményszerzésre.

2022. 04. 25. 13:34
20210526 Székesfehérvár, szépkártya, nyaralás, hotel, szállás. Fotós: Fehér Gábor FG Fejér Megyei HÍrlap Fotó: Fehér Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb jelentés igazolja, hogy idén húsvétkor az előző két évi fogyasztásnál jóval bőségesebben költekeztek a magyarok, nem csak a vásárlások során, hanem a szabadidős szolgáltatásoknál is. 

Idén húsvétkor két és félszer többet költöttek az OTP Szép-kártyások, mint tavaly, amikor a járványügyi korlátozások miatt nem tehették meg, hogy alaposan kihasználják az ünnepi hosszú hétvégét – közölte hétfőn a legtöbb Szép-kártyát jegyző OTP Pénztárszolgáltató. 

A banknál az előző évhez képest 

idén 2,1 milliárd forinttal nagyobb volt a költekezés a pihenőkártyákról, így a kafetéria juttatás érintettjei összesen 3,47 milliárd forintot fordítottak pihenésre, 

kikapcsolódásra, feltöltődésre és élményszerzésre ebben a négy napban. 

A legnagyobb, több mint hatszoros emelkedés a kártyás költésekben a szállásadóknál mutatkozott, de a vendéglátóhelyek is dupláztak tavalyhoz képest, a szabadidős tevékenységeknél pedig másfélszeres volt a bővülés – jelezték. 

Adataik szerint a szálláshelyeken tavaly húsvétkor 107, míg idén ennek többszörösét, 608 millió forintot költöttek a munkavállalók. 

A legnagyobb bevételt 2021-hez hasonlóan idén is a vendéglátóhelyek könyvelhették el, 

a tavalyi, 809 milliós eredményt lényegében megduplázva, 1,6 milliárd forintot megközelítő forgalommal. Az egyéb szabadidős szolgáltatások területén másfélszer akkora, azaz csaknem 700 millió forintos volt a költekezés. 

Mivel a kormány intézkedéseinek köszönhetően 

február óta az élelmiszerboltokban is vásárolni lehet a Szép-kártyákkal, húsvétkor ezt félmilliárd forint értékben tették meg a kártyatulajdonosok.

– A csaknem három és fél milliárd forintos húsvéti költés azt mutatja, hogy a hűvösebb idő ellenére is rengetegen pihentek, töltődtek fel a kártya segítségével – nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP Szép-kártya üzletágvezetője. Kitért rá: az első negyedéves forgalom is a kártyák egyre erősödő népszerűségéről tanúskodnak. 

2022 első három hónapjában csaknem 56 ezer új kártyabirtokost regisztráltak, a tavalyi első negyedévben ez a szám ötvenezer körül alakult. Emellett a feltöltések összege éves összevetésben ugyancsak nőtt több mint ötödével: 

a 2021-es első negyedévben 72,5, míg 2022 első három hónapjában mintegy 89 milliárd forintot tettek ki a munkáltatói befizetések. 

Az igazán nagy, nyolcvan százalékot is meghaladó ugrás viszont a pihenőkártyás költésekben mutatkozott: idén az első negyedévben a munkavállalók hetven milliárd forintot meghaladó összeget fizettek a szolgáltatásokért, szemben a megelőző év azonos időszakának 38,6 milliárd forintos kiadásával.

– A feltöltések összegének emelkedése azt jelzi, hogy 

egyre több munkáltató ajánlja fel dolgozóinak a munkabér melletti többletjuttatásként a Szép-kártyát. A költések megugrása pedig azt mutatja, hogy a munkavállalók szívesen élnek a felkínált lehetőséggel. A szolgáltatók ezzel szintén jól járnak 

– emelte ki az OTP, felidézve, hogy a Szép-kártya indulásakor az volt a cél, hogy a családok pihenésének és élményszerzésének támogatása mellett stabil bevételi forrást biztosítson a hazai turizmusnak és vendéglátásnak. 

 

(Borítókép: Beváltotta a hozzá fűzött reményeket a legnépszerűbb kafetéria-elem Fotó: Fehér Gábor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.