Idén már megközelítheti, sőt akár meg is haladhatja a járvány előtti szintet az európai repülőterek utasfogalma a nyári csúcsidőszakban. A kedvező várakozásokat ugyanakkor beárnyékolja a kontinens repülőterein kialakult, minden eddiginél súlyosabb munkaerőhiány.
A koronavírus-járvány 2020-as megjelenése, majd a járvány elleni védekezés miatt bevezetett korlátozások a légi forgalomban okozták az egyik legnagyobb visszaesést. A repülőterek ezért az elmúlt két év alatt jelentősen csökkentették kapacitásaikat, ezzel együtt több ezer munkavállalót bocsátottak el.
A korábbi várakozásokat ugyanakkor jelentősen meghaladta az utasforgalom gyors növekedése. Noha ez összességében kedvező,
a légikikötők kapacitása nem tud lépést tartani a növekvő kereslettel, mivel szinte lehetetlen kihívásnak bizonyul munkaerőt toborozni a több tízezer betöltetlen álláshelyre. A kapacitáshiány miatt az európai repülőterek kétharmada járatkésésekkel számol a nyári hónapokban, sőt a járatkimaradások is gyakoribbá válhatnak.
Noha a munkaerőhiány elsődleges oka az, hogy a légi közlekedésben több ezer munkahely szűnt meg a járvány miatt, a válság elhúzódását leginkább a toborzási nehézségek okozzák. Egész Európát munkaerőhiány sújtja.
Hiába magas az egyes európai országokban a munkanélküliség, az alacsony keresetet és hosszú munkaidőt kínáló álláshelyek feltöltése mindenhol óriási kihívást jelent. A repülőtereknek ráadásul komoly konkurenciája a szintén talpra álló turizmus és a vendéglátás munkaerőigénye.