Érkezik az első közvetlen kínai konténervonat

A kínai főváros mellől, a tengeri kikötők szárazföldi átrakó központjából indult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között, amely hamarosan befut a Budapest melletti logisztikai terminálra. Száz konténerben főként napelemeket hoznak.

2022. 07. 29. 8:01
2022.02.10. Budapest E-kamion Kigördült Magyarország első elektromos meghajtású konténerszállító kamionja a METRANS csepeli vasúti termináljáról. Fotó: Kurucz Árpád (KA) MAgyar Nemzet Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elindult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között, amely július 15-én indult el a Hebei tartománybeli Sicsiacsuang (Shijiazhuang) nemzetközi szárazföldi kikötőből. 

Úticélja a BILK budapesti intermodális terminálja, 18 napos menetidővel, vagyis augusztus elején várható az érkezése

– tette közzé a Railfreight.com. A szerelvény az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán. A vonat száz konténerben fotovoltaikus modulokat, generátor-alkatrészeket és egyéb exportárut szállít.

A BILK-terminálra érkezik majd a kínai konténervonat Fotó: Magyar Nemzet/Kurucz Árpád

A szolgáltatást egy a kelet-közép-európai együttműködés iránt elkötelezett ipari park és a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park közösen fejlesztette ki, partnerük a Shijiazhuang International Dry Port. 

A szárazföldi kikötő (angolul dry port) olyan logisztikai terminál, amelyet egy vagy több tengeri kikötővel kötnek össze, többnyire vasút révén.

Sicsiacsuang Hebei (Hupei) tartomány központja, 260 kilométerre fekszik dél-nyugatra Pekingtől. A tartomány úgy öleli körbe a fővárost, ahogy Pest megye Budapestet.

A Shijiazhuang International Dry Port bejövő és kimenő vonatainak száma évről évre nő, és a város fokozatosan a Hebei gazdasági régió fontos csomópontjává vált. 2022 első felében a Shijiazhuang 186 nemzetközi vonatot üzemeltetett, ami 125 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, a szállítási útvonalak pedig több mint negyven országba és régióba, például az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és az ASEAN-ba (Dél-Kelet Ázsia) nyúlnak el. A Shijiazhuang innovációja a vasútiexpressz-típusú felügyeleti modell, amely körülbelül húsz órával rövidíti meg a vámkezelést. 

Az utóbbi hónapokban hatékonynak bizonyult az a modell is, amely a környező tartományokból, városokból Sicsiacsuangban gyűjti össze az árukat, majd azokat vonatra rakja. A most elindított Hebei–Hungary szolgáltatás egyike azoknak, amelyek ezen koncepció szerint jöttek létre.

A Kína–EU konténervonatok száma az év első felében 7514-re nőtt, míg a szállított konténerek száma 724 ezer a kínai külügyi adatok alapján – tette közzé a Globaltimes.cn. Az utóbbi öt évben a Kína és Európa közötti tehervonatok éves száma 1702-ről 15183-ra nőtt, átlagosan 55 százalékos éves növekedési ütem mellett. Az éves szállítási érték nyolcmilliárd dollárról 74,9 milliárd dollárra emelkedett. A Kínai Kereskedelmi Minisztérium azt közölte, hogy a Kína és az EU közötti kereskedelem az árfolyam-ingadozások ellenére is bővült idén. Május óta ugyanis jócskán erősödött a jüan az euróval szemben, miközben az euró gyengült az amerikai dollárral szemben is.

Borítókép: Konténerterminál a Csepel-szigeten (Fotó: Magyar Nemzet/Kurucz Árpád)


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.