Egyre inkább érzik a bőrükön az inflációt és a drágulást az amerikaiak, és ez a vásárlási szokásaikon is meglátszik. Most, a hálaadás napi adatok elemzéséből derült ki, hogy egyre többen vásárolnak hitelre, és veszik igénybe az úgy nevezett BNPL fizetési megoldásokat.
A BNPL a „buy now, pay later”, vagyis a „vásárolj most, fizess később” rövidítése, az ilyen platformok pedig éppen ezt nyújtják a vásárlóknak. Azonnal vihetik az árut a vevők, fizetni pedig csak később, akár részletekben, nagyon alacsony – sokszor nulla százalékos – kamat mellett kell. Vagyis a BNPL-cégek egyfajta finanszírozási szolgáltatást nyújtanak, hasonlóan az áruházakban igényelhető áruhitelhez.
Az Egyesült Államokban az Affirm, az Afterpay és a Klarna app a legelterjedtebb. A friss adatokból kiderült, hogy az ezekkel rendezett kiadások 1,3 százalékkal nőttek hálaadás környékén. Vagyis megnövekedett azoknak az amerikaiaknak a száma, akik nem tudták vagy nem akarták azonnal rendezni a számlát a vásárlás után.
Érdekesség ugyanakkor, hogy a Salesforce adatai szerint hat százalékkal csökkent az ezeken az alkalmazásokon keresztül végrehajtott vásárlások átlagos rendelési értéke, ami azt jelzi, hogy a vásárlóknak több segítségre van szükségük ahhoz, hogy olcsóbb dolgokat vásároljanak, mint a korábbi években.