Egyre többen élnek a halasztott fizetési megoldásokkal

Láthatóan megnövekedett azoknak az online alkalmazásoknak a forgalma, amelyek „vásárolj most, fizess később” megoldást kínálnak az amerikaiaknak – derül ki a hálaadás napi adatokból.

Magyar Nemzet
Forrás: V4NA2022. 11. 28. 6:05
null
US-ECONOMY-FOREX-DOLLAR Fotó: EMMANUEL DUNAND
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre inkább érzik a bőrükön az inflációt és a drágulást az amerikaiak, és ez a vásárlási szokásaikon is meglátszik. Most, a hálaadás napi adatok elemzéséből derült ki, hogy egyre többen vásárolnak hitelre, és veszik igénybe az úgy nevezett BNPL fizetési megoldásokat. 

A BNPL a „buy now, pay later”, vagyis a „vásárolj most, fizess később” rövidítése, az ilyen platformok pedig éppen ezt nyújtják a vásárlóknak. Azonnal vihetik az árut a vevők, fizetni pedig csak később, akár részletekben, nagyon alacsony – sokszor nulla százalékos – kamat mellett kell. Vagyis a BNPL-cégek egyfajta finanszírozási szolgáltatást nyújtanak, hasonlóan az áruházakban igényelhető áruhitelhez. 

Az Egyesült Államokban az Affirm, az Afterpay és a Klarna app a legelterjedtebb. A friss adatokból kiderült, hogy az ezekkel rendezett kiadások 1,3 százalékkal nőttek hálaadás környékén. Vagyis megnövekedett azoknak az amerikaiaknak a száma, akik nem tudták vagy nem akarták azonnal rendezni a számlát a vásárlás után. 

Érdekesség ugyanakkor, hogy a Salesforce adatai szerint hat százalékkal csökkent az ezeken az alkalmazásokon keresztül végrehajtott vásárlások átlagos rendelési értéke, ami azt jelzi, hogy a vásárlóknak több segítségre van szükségük ahhoz, hogy olcsóbb dolgokat vásároljanak, mint a korábbi években. 

Emellett a kiskereskedők is növelik a kedvezmények mértékét, mivel az amerikaiak egyre kevesebbet engedhetnek meg maguknak. Hálaadás csütörtökje után tartják a black friday-t, amikor a boltok hatalmas leértékelésekkel várják a vásárlókat. 

Az adatokból kiderült, hogy a webshopok leértékelései idén átlagosan elérték a 31 százalékot, ami 7 százalékkal magasabb, mint tavaly. A legnagyobb árengedmények egyébként a háztartási gépek, az általános ruházati cikkek, a sminkek és a luxustáskák kategóriájában tapasztalhatók. 

A „vásárolj most, fizess később” alkalmazások a nagyobb összegű tételek finanszírozásának elősegítésére indultak, de mostanra teret nyertek a mindennapi vásárlások és az alacsonyabb árú ajándékok esetében is, mivel megváltozott a fogyasztók gondolkodása a gazdaságról és a személyes pénzügyeikről – mondta Rob Garf, a Salesforce kiskereskedelmi ügyféltanácsadó alelnöke a New York Postnak. 

A Salesforce egy másik érdekes adatra is rámutat. Eszerint a fogyasztói kiadások 9 százalékkal, 7,5 milliárd dollárra nőttek hálaadáskor az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés nagy részét azonban az áremelkedés hajtja, nem pedig az, hogy az emberek több terméket vásárolnak. Valójában kevesebb terméket vásárolnak, mint korábban, mégis többet költenek. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Europress/AFP)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.