Sorra mennek tönkre a német divatipari cégek

Egymás után dobják be a törölközőt a német divatipari cégek, a koronavírus-járvány és az infláció, valamint a vásárlóerő csökkenése miatt sokaknak már nem éri meg folytatni.

V4NA
2023. 04. 26. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német divatipar gazdasági problémái egyre több céget sodornak bajba. Legutóbb az Ahlers vállalat dobta be a törülközőt. A Handelsblatt beszámolója szerint csak az idei év első negyedévében 27 divat- és cipőkereskedő ment csődbe. Ez több mint kétszer annyi, mint a tavalyi év azonos időszakában – derül ki a Falkensteg vezetési tanácsadó cég Handelsblatt számára készített elemzéséből. Jelenleg más ismert divat- és cipőipari csoportok is küzdenek a túlélésért, például a P&C divatáru-kiskereskedő. A Reno cipőkel foglalkozó kiskereskedelmi lánc szintén nemrég jelentett csődeljárást, tavaly pedig a hamburgi Görtz cipőkereskedő csúszott csődbe. Ezek a fizetésképtelenségi eljárások általában csak a német fiókokat érintik, a külföldi testvérvállalatokat és leányvállalatokat egyelőre nem.

A hivatalos közlés szerint az Ahlers AG (itthon a Pierre Cardin és a Baldessarini márkákról ismert konfekcióipari úgynevezett középmárka) hét leányvállalata, az Ahlers P.C. GmbH, az Ahlers Retail GmbH, az Ahlers Zentralverwaltung GmbH, az Ahlers Vertrieb GmbH, a Pioneer Berufskleidung GmbH, a Pioneer Jeans-Bekleidung GmbH és a Baldessarini GmbH fizetésképtelenséget jelent a brémai bíróságon. A döntést elsősorban az üzleti fejlődés lassuló üteme váltotta ki, ami jócskán elmaradt még a legpesszimistább várakozásoktól is. A probléma már a koronavírus-járvány idején kezdődött, amikor akadoztak az ellátási láncok, az árak pedig egyre feljebb kúsztak, miközben a vásárlói kedv drasztikusan lecsökkent és azóta is stagnál.

Szinte minden német tartományban küszködik a kiskereskedelem, Bajorországban azonban valamelyest nagyobb a baj, mint az ország többi részén. A kilátások tehát meglehetősen borúsak, jósolja a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE). Eszerint csak ebben az évben még mintegy kilencezer üzlet adja fel. Gyakran azért, mert az emberek csökkenő vásárlóereje és az emelkedő költségek miatt nem vonzó a folytatás. Így országszerte – a mikrovállalkozásokat leszámítva – 311 ezer üzlet marad a HDE szerint. Összehasonlításképpen: 2015-ben ez a szám még csaknem 373 ezer volt.

Az elmúlt évek számadatainak ismeretében minden városközpontban és a politikusok körében is meg kell kongatni a vészharangokat. Sikeres kiskereskedelem nélkül a városközpontoknak aligha van kilátásuk a jövőre nézve, legalábbis erre figyelmeztetett Alexander von Preen, a HDE elnöke, aki hozzátette, hogy az egyre növekvő üresedés sok városközpontban kevésbé vonzóvá teszi a helyszíneket, és veszélyezteti a további üzleteket. Úgy véli, ha a kiskereskedelem meghal, a város is vele pusztul.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.