Amíg a német háztartások a költségvetésük 11,1 százalékát fordították élelmiszerre tavaly, addig ez az arány az Európai Unióban átlagosan 15,9 százalék volt – írta a Világgazdaság.
Az EU legerősebb gazdaságának számító országában tehát nem csak a fizetések magasabbak, de egyes termék jóval olcsóbban elérhetők, mint a kontinens más országaiban.
A Reuters cikkéből kiderül,
a Penny azt nehezményezi különösen, hogy az ipari körülmények közt előállított és termelt élelmiszerek magas környezeti lábnyomát a német fogyasztók nem fizetik meg.
Különös kampány Németországban
A Penny egyes termékek esetében mostantól pluszban felszámol olyan tényezőket is, mint például a talaj- és vízköltséget, de az éghajlati és az egészségügyi kiadásokat is.
A termékek címkéin szerepel majd a régi és az új, valódi ár is.
Gyakorlatban például egy háromszáz grammos sajt ára, az eddigi 2,49 euróról 4,84 euróra ugrik (970-ről 1885 forintra).
Az olcsó élelmiszerek problémája kapcsán a Lidl is lépésre szánta el magát. A másik nagy élelmiszerdiszkont-áruházlánc februári bejelentése szerint 2025-től leállítja az olcsó húsok árusítását, egyúttal pedig növeli a növényi alapú fehérjék értékesítését.