Betelt a pohár: akár duplázza is egyes termékei árát Németországban a Penny

A Penny megdöbbentő indokkal kényszeríti a németeket a magasabb kiadásokra.

Magyar Nemzet
Forrás: Világgazdaság, Reuters2023. 08. 01. 17:05
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amíg a német háztartások a költségvetésük 11,1 százalékát fordították élelmiszerre tavaly, addig ez az arány az Európai Unióban átlagosan 15,9 százalék volt – írta a Világgazdaság.

Az EU legerősebb gazdaságának számító országában tehát nem csak a fizetések magasabbak, de egyes termék jóval olcsóbban elérhetők, mint a kontinens más országaiban.

A Reuters cikkéből kiderül,

a Penny azt nehezményezi különösen, hogy az ipari körülmények közt előállított és termelt élelmiszerek magas környezeti lábnyomát a német fogyasztók nem fizetik meg.

Különös kampány Németországban

A Penny egyes termékek esetében mostantól pluszban felszámol olyan tényezőket is, mint például a talaj- és vízköltséget, de az éghajlati és az egészségügyi kiadásokat is.

A termékek címkéin szerepel majd a régi és az új, valódi ár is.

Gyakorlatban például egy háromszáz grammos sajt ára, az eddigi 2,49 euróról 4,84 euróra ugrik (970-ről 1885 forintra). 

Az olcsó élelmiszerek problémája kapcsán a Lidl is lépésre szánta el magát. A másik nagy élelmiszerdiszkont-áruházlánc februári bejelentése szerint 2025-től leállítja az olcsó húsok árusítását, egyúttal pedig növeli a növényi alapú fehérjék értékesítését.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.