Elhibázottnak tartja a belső égésű motorok tiltását a BMW vezére

Európa azt kockáztatja, hogy importfüggővé válik és politikai zsarolásnak szolgáltatja ki magát.

Magyar Nemzet
2023. 09. 01. 17:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Élesen bírálta Németország iparpolitikáját és az új benzin- és dízelüzemű autók forgalomba helyezésére 2035-től érvényes uniós tilalmat a BMW AG. vezérigazgatója, Oliver Zipse a Handelsblatt német lapnak adott interjúban.

– Felelőtlennek tartom a belső égésű motorok fokozatos kivonását szorgalmazó politikát – fogalmazott. 

Zipse szerint Európában az elektromos autók tömeggyártásához szükséges nyersanyagok – például a lítium, a kobalt és a ritkaföldfémek – egész egyszerűen nem állnak rendelkezésre, ezért Európa azt kockáztatja, hogy importfüggővé válik és politikai zsarolásnak szolgáltatja ki magát.

– És úgy mégis hol fogják az emberek feltölteni azt a sok elektromos autót? Európában 2035-re nem lesz mindent lefedő infrastruktúra az elektromos autóknak – mutatott rá Zipse. – Ebből még a végén akár társadalmi probléma is lehet, ha a mobilitás nem lesz megfizethető – mondta. Szerinte valamit pusztán tiltani egy hosszú távon életképes alternatíva felkínálása nélkül egy egész iparágat tehet tönkre.

A Brüsszel által márciusban elfogadott irányelv értelmében 2035 után csak akkor lehet új, belső égésű motorral hajtott járműveket forgalomba helyezni az EU-ban, ha azok klímasemleges e-üzemanyaggal működnek. Ezt a kompromisszumos megoldást elsősorban Berlin általános tilalommal szembeni ellenállásával sikerült Brüsszelben elérni.

Zipse a német autóipart sem kímélte, mivel szerinte túlzottan az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésére összpontosít, és más fejlesztésekben elmaradt Kína mögött. 

– Okos dolog egyetlen technológiára összpontosítani egy olyan kontinensen, amely nem rendelkezik az adott technológiához szükséges nyersanyagokkal? – vetette fel az interjúban a BMW vezére.

– Ezzel szemben Kína világos iparpolitikát követ, és a hozzáadottérték-teremtés teljes láncolatán fejleszti autóiparát – mutatott rá a távirati iroda ismertetése szerint. Hozzátette, hogy az elektromos autók tömeggyártásához biztosítani kell az alapanyagok rendelkezésre állását, márpedig Európa ezen a téren strukturális hátrányban van.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.