Magyarország kész biztosítani a német és a keleti autógyártók közötti együttműködést

Magyarország továbbra is kész biztosítani a német autógyártók és a keleti beszállítók közötti zavartalan együttműködést, amin nagyban múlik az elektromos autóipari átállás sikere, ez pedig hazánk gazdasági érdeke is – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Berlinben.

2024. 06. 21. 16:56
SZIJJÁRTÓ Péter; HOUNGBO, Gilbert
Szijjártó Péter (Fotó: MTI/Purger Tamás)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a Szíjjártó Péter tárcavezető a Német Autóipari Szövetség (VDA) ügyvezető igazgatójával, Andreas Radéval, illetve az Audi berlini képviselet-vezetőjével, Thomas Schwarzcal folytatott tárgyalásait követően hangsúlyozta, hogy ma az autóipar forradalmi technológiai átalakuláson megy keresztül, és a német gyártók is nagy erőkkel dolgoznak az elektromos átálláson. Hatalmas összegeket, tízmilliárd eurókat fektetnek kutatás-fejlesztésbe a versenyképesség megőrzésére az új korszakban.

SZIJJÁRTÓ Péter
Fotó: Katona Tibor

– Jól látszik – és Magyarország kiváló példa erre –, hogy ez az átalakulás, ez a technológiai átállás nemcsak nemzetgazdasági, hanem vállalati szinten is akkor tud igazán sikeres lenni, ha a nemzetközi kereskedelem szabad, ha a gazdasági együttműködés globálisan nem ütközik akadályokba, ha a kelet–nyugati vállalati együttműködést senki nem akadályozza

– figyelmeztetett.

– Sajnos az Európai Bizottság javaslata a kínai autógyártókkal szembeni vámok bevezetésére ellene megy a kereskedelem és a nemzetközi gazdasági együttműködés szabadságának, ellene megy a verseny lehetőségének, korlátozza a versenynek azt a pozitív hatását, hogy minden gyártót az egyre jobb megoldások létrehozására ösztönöz – sorolta.

– Ez a vámokra vonatkozó javaslata az Európai Bizottságnak sajnos több kárt hozhat az európai gazdaságnak, mint hasznot, ezért a magyar európai uniós elnökség során is különös figyelmet kívánunk szentelni annak, hogy az Európai Bizottság ne járuljon hozzá a világ újrablokkosodásához, hanem tegye lehetővé az értelmes, normális, kölcsönös előnyöket hozó kelet–nyugati együttműködés fenntartását

- közölte.

A miniszter kijelentette, hogy Magyarországon a német autóipari cégek zavartalanul működnek együtt a kínai, dél-koreai, tehát a keleti partnereikkel, ráadásul hazánk a világ egyetlen országa, ahol a három német prémium autógyártó és a világ tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártójából öt is egyszerre van jelen.

– Az elektromos meghajtásra való átállás sikere nagymértékben múlik a verseny elvét előtérbe helyező kelet–nyugati együttműködés szabadságán és akadálytalanságán – mondta.

Illetve leszögezte, hogy Magyarország továbbra is kész lehetővé tenni a német autóipari vállalatok és a keleti beszállítóik közötti zavartalan együttműködést.

– És ez a magyar nemzetgazdaságnak is érdeke, hiszen Magyarországon sok tíz-, sőt igazából százezres nagyságrendű munkahelyet tart fenn az autóipar, ezért az autóipar sikere, az autóipari vállalatok sikere, az elektromos átállás sikere a magyar nemzetgazdaság érdeke is – összegzett.

Szijjártó Péter végezetül rámutatott, hogy a magyar és a német gazdaság mára teljesen összenőtt egymással, hiszen hosszú évek óta Németország Magyarország első számú kereskedelmi partnere.

 

Mindent egy helyen az Eb-ről

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.