A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a Szíjjártó Péter tárcavezető a Német Autóipari Szövetség (VDA) ügyvezető igazgatójával, Andreas Radéval, illetve az Audi berlini képviselet-vezetőjével, Thomas Schwarzcal folytatott tárgyalásait követően hangsúlyozta, hogy ma az autóipar forradalmi technológiai átalakuláson megy keresztül, és a német gyártók is nagy erőkkel dolgoznak az elektromos átálláson. Hatalmas összegeket, tízmilliárd eurókat fektetnek kutatás-fejlesztésbe a versenyképesség megőrzésére az új korszakban.
– Jól látszik – és Magyarország kiváló példa erre –, hogy ez az átalakulás, ez a technológiai átállás nemcsak nemzetgazdasági, hanem vállalati szinten is akkor tud igazán sikeres lenni, ha a nemzetközi kereskedelem szabad, ha a gazdasági együttműködés globálisan nem ütközik akadályokba, ha a kelet–nyugati vállalati együttműködést senki nem akadályozza
– figyelmeztetett.
– Sajnos az Európai Bizottság javaslata a kínai autógyártókkal szembeni vámok bevezetésére ellene megy a kereskedelem és a nemzetközi gazdasági együttműködés szabadságának, ellene megy a verseny lehetőségének, korlátozza a versenynek azt a pozitív hatását, hogy minden gyártót az egyre jobb megoldások létrehozására ösztönöz – sorolta.
– Ez a vámokra vonatkozó javaslata az Európai Bizottságnak sajnos több kárt hozhat az európai gazdaságnak, mint hasznot, ezért a magyar európai uniós elnökség során is különös figyelmet kívánunk szentelni annak, hogy az Európai Bizottság ne járuljon hozzá a világ újrablokkosodásához, hanem tegye lehetővé az értelmes, normális, kölcsönös előnyöket hozó kelet–nyugati együttműködés fenntartását
- közölte.
A miniszter kijelentette, hogy Magyarországon a német autóipari cégek zavartalanul működnek együtt a kínai, dél-koreai, tehát a keleti partnereikkel, ráadásul hazánk a világ egyetlen országa, ahol a három német prémium autógyártó és a világ tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártójából öt is egyszerre van jelen.
– Az elektromos meghajtásra való átállás sikere nagymértékben múlik a verseny elvét előtérbe helyező kelet–nyugati együttműködés szabadságán és akadálytalanságán – mondta.
Illetve leszögezte, hogy Magyarország továbbra is kész lehetővé tenni a német autóipari vállalatok és a keleti beszállítóik közötti zavartalan együttműködést.
– És ez a magyar nemzetgazdaságnak is érdeke, hiszen Magyarországon sok tíz-, sőt igazából százezres nagyságrendű munkahelyet tart fenn az autóipar, ezért az autóipar sikere, az autóipari vállalatok sikere, az elektromos átállás sikere a magyar nemzetgazdaság érdeke is – összegzett.
Szijjártó Péter végezetül rámutatott, hogy a magyar és a német gazdaság mára teljesen összenőtt egymással, hiszen hosszú évek óta Németország Magyarország első számú kereskedelmi partnere.