Tudják, hogy nem kellene, de vásárolnak a magyarok

A magyar fogyasztók jó része bevallottan impulzív vásárló, csaknem 40 százalékuk szerint ezzel jutalmazzák magukat. A vásárlók majdnem 60 százalékát az akciók ösztönzik a vásárlásra. Ezek és további érdekességek derültek ki egy friss, a vásárlási szokásokról készült felmérésből.

2025. 10. 31. 10:02
illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben sokan tudatosan tervezik a kiadásaikat, a kedvezmények és az érzelmek hatására könnyen engednek az impulzusvásárlásnak – derül ki a magyar fogyasztás kettőssége az Árukereső.hu friss, a takarékossági világnapja alkalmából magyar vásárlókkal készült kutatásából. 

magyar vásárlók
A magyar vásárlókat fogasztás szempontjából kettősség jellemzi / Fotó: Havran Zoltán

A magyarok bevallottan impulzív vásárlók

Az ár-összehasonlító oldal felmérése szerint 

a válaszadók 10 százaléka nyíltan impulzív vásárlónak vallja magát. 

Ennél jóval többen, 

  • 39 százalék azzal indokolja költekezését, hogy jutalmazni szeretné magát, vagy egyszerűen jobb kedvre deríti a vásárlás. 
  • Az impulzusvásárlást azonban gyakran követi bűntudat is, ugyanis a fogyasztók 33 százaléka néha, 
  • további 21 százalék pedig gyakran vagy mindig megbánja a felesleges költést. 
  • Az adatok szerint a legnagyobb kísértést továbbra is a kedvezmények jelentik: a vásárlók 57 százalékát az akciók ösztönzik leginkább impulzív vásárlásra.

Egyszerre takarékoskodánk és élnénk a kedvezményekkel

A felmérés számai – amelyet 1638, az Árukereső.hu-n vásárló, különböző nemű, korosztályú és bevétellel rendelkező felhasználóval készült – rávilágítanak arra a belső feszültségre, amely a spórolási szándék és a pillanatnyi öröm közötti egyensúlykeresésből fakad. 

A magyar vásárlók ugyanis egyszerre szeretnének takarékoskodni és élni a kedvezmények adta lehetőségekkel, ám sokszor az érzelmek kerekednek felül. Ennek ismerete kifejezetten fontos gazdaságilag nehezebb időszakokban, amikor nem mindegy, hogy mire és mennyit költünk.

A spórolás és az impulzusvásárlás közötti feszültség minden fogyasztónál megjelenik. Az Árukereső abban segít, hogy a vásárlók a kedvezmények mellett is átláthatóan összehasonlíthassák az ajánlatokat, és így tudatosabb döntést hozhassanak

– mondta Szták András, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.