Az elmúlt napokban kipattant csomagküldési botrány nem kerülte el sem a kormány, sem a felügyeleti szervek és hatóságok figyelmét. Az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatalhoz is több fogyasztói jelzés érkezett csomagküldő cégek szolgáltatásaival kapcsolatban. A GVH minden hozzá érkező panaszt, bejelentést kivizsgál és indokolt esetben eljárást indít. Abban az esetben, ha a konkrét ügyben nem járhat el, átadja azt a hatáskörrel rendelkező hatóságnak – közölték szerdán.

A csomagküldés körüli problémákat fel kell tárni
Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhatóság elnöke elmondta: „Mi is érzékeltük a csomagpontok vonatkozásában a csomagküldés- és fogadás fennálló nehézségeit a karácsony előtti időszakban. Nincs elegendő. Törekszünk megtalálni azt a megoldást, amely a jövőben a fogyasztók helyzetét javítja e tekintetben.”
A GVH célja, hogy feltérképezze a csomagküldés területén jelentkező problémákat és megoldásokat javasoljon azok kiküszöbölésére. A nemzeti versenyhatóság vizsgálja a piaci zavarok mögött meghúzódó okokat, illetve ezek fogyasztókra gyakorolt hatásait, jogsértés gyanúja esetén pedig határozottan beavatkozik a piaci folyamatokba. Ennek formája lehet piacelemzés, gyorsított ágazati vizsgálat, illetve a szankcionálás lehetőségét is biztosító versenyfelügyeleti eljárás is.
A GVH ezúton is felhívja az érintett piaci szereplők figyelmét a vonatkozó versenyjogi és fogyasztóvédelmi előírások, valamint az ügyfélkezelésre és tájékoztatásra vonatkozó szabályok maradéktalan betartására.
Cikkeink a témában:
Csomagszállítás botrány: Latorcai Csaba államtitkár vizsgálatot rendelt el.
Megszólalt a DPD, és azt is közölték, hogy hány csomag érhet célt késve karácsony előtt




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!