Júliustól kilép a Magyar Posta Zrt. a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének piacáról. A lépés az összes típust, így a kereskedelmi, az ingyenes sajtótermék és a politikai reklámkiadványok terjesztését is érinti.
A címezetlen reklámkiadvány terjesztési piaca többszereplős,
a Magyar Posta részesedése becslések szerint mintegy 25 százalékos, és ezzel a második legnagyobb szereplő, ám tavaly már egyharmaddal kevesebb reklámújságot kézbesített, mint 2019-ben.
Ennek oka az, hogy az internethasználat terjedésével párhuzamosan a címezetlen reklámkiadványok piaca is zsugorodik. Emiatt a verseny is egyre élesebb, az árak egyre nyomottabbak, így a tevékenységhez kapcsolódó költségek rendre meghaladták a bevételt a postánál. A döntésről a vállalat a márciusban értesíti minden partnerét.

Fotó: Bach Máté
A Magyar Posta vezetése 2019-ben hirdette meg modernizációs programját, melynek egyik első lépéseként átláthatóbb, egyszerűbb termékstruktúrát alakított ki a levéltermékeknél, bevezette a könyvelt levélküldemények nyomkövetését és országosan kiterjesztette az elektronikus kézbesítési rendszert. A vállalat egyik legnagyobb mértékű beruházását, az MPL+ logisztikai fejlesztési programot 2019-ben indította el, 2020-ban megújította a Díjnettel közös iCsekk applikációját és megépítette az ország addig legnagyobb logisztikai depóját Fóton.
A főbb tevékenységek fejlesztései mellett néhány szolgáltatását is racionalizálta a posta, például a kisebb postákon megszüntette a kereskedelmi termékek árusítását. Szintén gazdaságossági indokok miatt július elsejétől csak a hetilapok, magazinok, színes lapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését tartja fenn.
A Magyar Posta továbbra is elkötelezett a hagyományos szolgáltatásainak fenntartásában és fejlesztésében. Az idén kiemelten kezeli a csomaglogisztikai üzletágban tervezett beruházásokat, országszerte több depó kialakítása és gépesítése várható.