Folytatódik a légiközlekedési káosz Európában, ami az elmúlt hetekben már számtalan család nyaralását tette tönkre. Brutális késések, járattörlések, elkeseredett emberek. Gyakorlatilag bármely reptéren előfordulhatnak ilyen és ehhez hasonló esetek ezekben a napokban és hetekben. Az emberek a közösségi oldalakon számolnak be a katasztrofális állapotokról.
Mint arról korábban lapunk is beszámolt, a probléma rengeteg repteret és embert érint. Mindezek okával kapcsolatban megkerestünk több légitársaságot, a Ryanairt, az Easyjetet és a Wizz Airt is.
Kérdéseinkre eddig csak a Wizz Air reagált érdemben. Emlékeztettek arra, hogy az elmúlt napok időjárási viszontagságai és „résidőproblémái” nagymértékben érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is.
Az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légi forgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte.
Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt. A Wizz Air járatai pedig a június 28. előtti négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidőkéséssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakban.
Ez a probléma azonban átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein
– hívták fel a figyelmet. Hangsúlyozták: a Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is. Mint fogalmaztak, iparági szereplőként kötelességük felemelni a hangjukat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit.
A Wizz Air felszólítja az európai államokat, hogy azonnal kezdjék meg légiirányítási rendszereik fejlesztését.
Rámutattak: tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára biztosítson szállást. Amennyiben azonban ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettsége miatt, az utasok biztosak lehetnek abban, hogy a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik meg az érintettek.