– Önt kísérletező, „filozofikus” építésznek tartják. Hogyan határozná meg a saját stílusát?
– A stílusom változó, inkább bizonyos attitűdök alkotják az építészetem alapját. Szerintem a természettel jó, kreatív kapcsolatban kell lenni, tisztelni kell a helyi környezetet, történelmet, a klíma és az életmód sajátosságait. Párizsnak, Tokiónak vagy Budapestnek mind más kulturális gyökerei vannak, mindenhol a helyi dolgokat próbálom újraértelmezni és valami olyan újat kitalálni, ami harmonizál, de kissé kontrasztban is van a környezetével.
– Mit gondol a magyar építészetről?
– Külön nem tanulmányoztam a magyar építészetet, de tetszenek a történelmi városrészek, és az új épületek között is sok olyat láttam, ami harmonizál a környezetével. Persze olyat is, ami nem. Budapest azért izgalmas, mert kísérletezni lehet a történelmi és az új épületek közötti harmónia megteremtésével vagy éppen a köztük lévő kontrasztok hangsúlyozásával. A régi jól illeszkedhet az újhoz, ha megfelelően van megtervezve. Ez az igazi kihívása a modern építészetnek, feladata pedig egyszerű: mindig jobb életkörülményeket teremteni.
– A Magyar Zene Házát egy kétszáz éves közpark és több mint százéves épületek közelébe tervezte. Hogyan fog illeszkedni közéjük?
– A Liget szívében fekszik a Magyar Zene Háza, parkos környezetben, használaton kívüli, lerobbant épületek helyén épül majd fel. Arra törekszem, hogy tisztelettel forduljak a természethez és jól ötvözzem az épített környezettel. A kettő közötti átjárást az áttetsző, nagy üvegfelületekkel szeretném elérni.
– Mi jutott először eszébe, amikor eldöntötte, hogy pályázik a Magyar Zene Háza megtervezésére?
– A Ligetből indultam ki. Elképzeltem, milyen különös érzés lehet egy erdő kellős közepén zenélni vagy éppen zenét hallgatni. Eldöntöttem, hogy ez lesz a hely identitása, ezt az élményt próbáltam építészeti nyelvre fordítani. Egy átlátszó, üvegfalú koncerttermet találtam ki, a tetőn kialakított nyílásokon keresztül a föld alatti kiállítótermekbe is bejut a természetes fény, a hullámos tető által fedett emeletre pedig oktatási helyiségeket szántam. Érzékeltetni akartam, ahogyan az épület egybeolvad a Ligettel, éppen ezért egy kinti, tető alatti amfiteátrumot is terveztem.