Amikor különböző műfajokban alkotó képzőművészek közös tárlattal jelentkeznek, sokszor a találkozás igénye és a közösségépítés szándéka munkál a kezdeményezés mögött. Van ebben valami identitásképző is, akár a származásban. Amikor 1954-ben Galyasi Miklós múzeumigazgató, Almási Gyula Béla és Kurucz D. István festőművészek, valamint Szabó Iván szobrászművész elindította az azóta is minden októberben megnyíló vásárhelyi őszi tárlatot, maguk sem sejthették, hogy az a folytonosság egyedülálló példájává válik: immár a 66. kiállításra gyűltek össze tavaly a hazai képzőművészet jeles alkotói.

Amerikában gyűlölik a bevándorlókat, a magyar építész a saját bőrén tapasztalta meg a brutális képmutatást
Megannyi film mesélt már az amerikai álom hamisságáról, az idei díjszezon legnagyobb versenyzője a magyar építészről szóló, A brutalista is e téma egy újabb variációja.