– Eddig hogyan viseli a járványhelyzetet?

A Netflix törli Brad Pitt megosztó filmjét, Bruce Willis szerelemprojektjétől is búcsút kell intenünk
Már csak pár napunk maradt bepótolni ezeket a kisebb kultusznak örvendő fimeket.
– Eddig hogyan viseli a járványhelyzetet?
– Otthon vagyok, mi is betartjuk a házi karantént és mindenkit ugyanerre biztatok. Csak a legszükségesebb esetben megyek ki a házból. Most azoknak is több felelősséget kell vállalniuk, akik kevésbé érzik magukat veszélyeztetve. Egy egészséges fiatal nem lehet annyira önző, hogy feláldozzon egy nemzedéket, egy olyan korosztályt vagy olyan krónikus betegeket, akiknek könnyen halálos lehet ez a vírus.
– Ürömben az öröm, hogy otthon lehetünk. Ön szerint van ennek pozitív hozadéka is az életünkre?
– Érzem, hogy enyhült az a fajta nyomás, ami az elmúlt években ránk nehezedett, a globalizációtól kezdve a mindennapi hajszáig. Elkezdtem jobban odafigyelni olyan dolgokra, melyeken eddig átsiklottam, talán a jövőben mindannyian jobban oda fogunk figyelni ezekre. Lehet, a természetnek vagy Jóistennek a figyelmeztetése ez, üzenet arra, hogy vissza kell fognunk magunkat. De azt hiszem, hogy miután elmúlik ez a vész, semmi sem lesz ugyanolyan, mint azelőtt. Az én életemben nem volt ehhez fogható vészhelyzet, mi európaiak békében, nyugalomban és viszonylagos jólétben éltünk. Ezt a komfortérzetet borította fel most a járvány.
– Nagy Szilárd Európa 2020 címmel dolgozta át az ön híres dalát, az Európát. Miért támogatta ezt a kezdeményezést?
– Két héttel ezelőtt keresett meg Nagy Szilárd ezzel az ötlettel, és azonnal igent mondtam. Felhívtam Varga Mihály szövegíró jogutódját, az özvegyét, és őszintén kissé tartottam tőle, hogy jobban meg kell puhítani, mert nagyon vigyáz a férje emlékére, de ő is azonnal igent mondott. Ezután felkértem Toldi Tamás szövegírót, hogy az Európa dal eredeti szellemiségét megtartva, próbáljon meg egy aktuális szöveget írni hozzá. Az előadók, az alkotótársak beleírták a saját ötleteiket, ez az ő produkciójuk. A legvégén pár képkocka erejéig én is megjelenek benne.
– Egy táblát tart a kezében: #vigyázzunkegymásra.
– Európán és hazánkon is most úgy segíthetünk, hogy otthon maradunk. Ez azoknak a fiataloknak szól, akik úgy gondolják, hogy őket nem érinti a betegség, és ebben van némi igazság, de most nekünk azokra az embertársainkra kell gondolnunk, akik kiszolgáltatottabb helyzetben vannak és veszélyezettebbek, mint egészségesek és a fiatalok.
– Mi az üzenete most?
– A dal ugyanazt üzeni, mint az eredeti: Európa a mi tágabb hazánk, amit meg kell őriznünk és vigyáznunk kell rá minden tekintetben. És egymásra is vigyáznunk kell, ezekben a nehéz időkben a legfontosabb az együttérzés. Most mindenkinek otthon kell maradnia ahhoz, hogy a járványt le tudjuk lassítani. Nekem kicsit azért is érdekes, mert a dal eredeti verzióját Nyugat-Európában többször és többen is feldolgozták. David Clayton Thomas vagy Bobby Kimball a Totoból, Mándoki László producerségével. Jó pár évvel ezelőtt ismét megkerestek, akkor a Scorpions énekese is benne volt a projektben, újra feldolgozták. Ebből is látszik, hogy ennek a dalnak folyamatos és örök üzenete van, most ismét, de negatív előjellel, aktualizálni lehetett. Büszke vagyok arra, hogy ez a dal önmagában megunhatatlanná vált, mindig időszerű lehet.
– Az eredeti utolsó versszakában is meg van említve az „olasz csizma”, ahol most legnagyobb a baj.
– Az volt a kérésünk, hogy az eredeti dalból néhány gondolatot emeljünk át, így is erősítsük meg az üzenetét. Az olasz csizma pont ilyen volt. Anélkül, hogy bármiféle politikai üzenetet bele akarnék vinni a beszélgetésbe, ne felejtsük el, hogy Európa nem azonos az Európai Unióval, az két különböző fogalom, az egyik egy földrajzi és kulturális egység, több évezrede létezik, a másik egy politika tömörülés. Ennek a dalnak az üzenete továbbra is Európának szól, az Európai Unió eléggé béna kacsaként ocsúdott fel ebben a járványhelyzetben.
Már csak pár napunk maradt bepótolni ezeket a kisebb kultusznak örvendő fimeket.
Az F1 rendkívül erősen nyitott a mozikban, már az első hétvégéjén 144 millió dollárt termelt világszerte, a készítők pedig már a folytatás lehetőségét pedzegetik.
A Szélesvásznú történelem következő adásában az 1944-es Ez történt Budapesten című filmet elemzik. Hamza D. Ákos utolsó filmje a háború árnyékában kacagásba csomagolt korszakbúcsúztató.
Újabb szomorú gyászhír érkezett Hollywoodból, színésztársai így búcsúztak a Bűbájos Boszorkák és a Kés/Alatt című sorozatok révén hírnevet szerző sztártól.
Már csak pár napunk maradt bepótolni ezeket a kisebb kultusznak örvendő fimeket.
Az F1 rendkívül erősen nyitott a mozikban, már az első hétvégéjén 144 millió dollárt termelt világszerte, a készítők pedig már a folytatás lehetőségét pedzegetik.
A Szélesvásznú történelem következő adásában az 1944-es Ez történt Budapesten című filmet elemzik. Hamza D. Ákos utolsó filmje a háború árnyékában kacagásba csomagolt korszakbúcsúztató.
Újabb szomorú gyászhír érkezett Hollywoodból, színésztársai így búcsúztak a Bűbájos Boszorkák és a Kés/Alatt című sorozatok révén hírnevet szerző sztártól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.