A cél: szer-teleníteni az ifjúságot
A Kádár-rendszer kultúrpolitikája saját fennen hangoztatott – bár a hosszú évek során sokszor önellentmondásos – véleményével szemben igenis foglalkozott a könnyűzenével, már csak azért is, hogy a magyar fiatalságnak legyenek a Nyugattól független, külön bejáratú idoljai, lehetőleg a szocialista erkölcs normáit betartva. Ennek egyik megnyilvánulása volt, amikor már a konszolidáció első szakaszában az ehhez kedvező politikai légkört kihasználva, pontosabban a fentről jövő általános intenciókat aprópénzre váltva a Faludi Rezső vezette Zenei Főosztály létrehozta a Csak fiataloknak című műsort. Egy 1965-ös évszámmal ellátott, dátum és aláírás nélküli rádiós belső feljegyzés utalt arra, hogy az MSZMP KB Agitációs és Propaganda Bizottsága, valamint a Magyar Rádió és Televízió is foglalkozott a SZER műsorainak belföldi hatásaival. A konklúziótól nem lehettek túl vidámak a döntéshozók, mert nyilvánvalóvá vált, amit eddig is erősen gyanítottak: túl sok magyar fiatal rajongott az angolszász muzsikáért, ezen belül is a Magyarországon beatnek nevezett őrületért. Ezeken az üléseken aztán eldöntötték, hogy a rádió is beindít egy olyan, magyar viszonylatban új típusú, színvonalasnak szánt szórakoztató műsort, amely kifejezetten a fiatalok könnyűzenei igényeinek kielégítését célozta meg, csökkentendő a SZER befolyását a magyar ifjúságra. Ezt igyekeztek a könnyűzenei műsorok repertoárjának bővítésével segíteni, s ennek lett a zászlóshajója a Csak fiataloknak című heti 40 perces produkció, amelyet csütörtökönként sugároztak, a nagy sikerre való tekintettel 1965 decemberétől szombatonkénti ismétléssel. A műsor bejátszó szignálja az azonos című sláger volt, amit Bencze Márta vitt sikerre az Atlantis együttes kíséretével. A rádiós produkció még az énekesnő karrierjét is túlélte: 1993-ig tartott, míg Bencze Márta 1985-ben tette le a mikrofont.
Komjáthy György, az egyszemélyes intézmény
Komjáthy György műsora, de ő maga is nagyon népszerű lett a fiatalok körében, ami nem csoda, hiszen hiánypótló műsort adott közre. Ezzel együtt nagy felelőssége is volt, hiszen véleményformáló erőként első kézből befolyásolhatta a magyar fiatalok ízlését. Az elfogadott alapelv az volt, hogy a beérkezett levelek és kívánságok alapján állítsa össze az adásokat, amihez egyrészt jól kellett ismernie a nemzetközi zenei trendeket, másrészt megfelelő önmérsékletet és öncenzúrát kellett gyakorolnia, hogy olyan számot még véletlenül se játsszon be, ami netán csípné valamelyik pártpotentát szemét. Mindenestere azt elérte, hogy közvetlen stílusú, de sokszor előre leírt összekötő szövegeivel a pártállami hivatalnokok elégedettek legyenek, akik elismerték, hogy a műsor gyorsan népszerűvé vált, ugyanis 50-70 levél érkezett naponta a szerkesztőségbe, amelytől könnyűzenei számok lejátszását kérte a hallgatóság. A rádió belső feljegyzése megállapította, hogy a fiatalok hálásak voltak a műsorért, ugyanakkor kitért arra is, hogy leveleikben gyakorta utaltak a SZER hasonló típusú adásaira, még ha azt is elismerték a rajongók, hogy a Csak fiataloknak alapvetően felvette a versenyt a nyugati műsorokkal. Komjáthy György igyekezett az akkor divatos nyugati számokból abban a mértékben válogatni, amennyire még a hivatalos kultúrpolitikai elvárásokat megítélése szerint nem sértette, de ennek ellensúlyozására magyar és a keleti blokk országaiból származó számokat is jócskán tett a műsorba. Éppen emiatt nem lehetett ugyanannyira progresszív a műsor, mint a SZER-ben sugárzott Tinédzserparty Cseke László vezetésében, de hiánypótlásnak megfelelő volt a korabeli közvélemény szerint, még ha az akkori giccsparádé sztárjai nagy számban szerepeltek is benne.