A Csak fiataloknak 1974. januári változtatása mellett szólt Komjáthy György szerint az is, hogy időközben sorra születtek a rétegzenét sugárzó műsorok, így aki egy adott műfaj iránt érdeklődött, az másik műsorokat is hallgathatott, míg az övé igyekezett minden addig megjelent műfajból meríteni. Ezt a jellegét ugyan a továbbiakban is megőrizte, de úgy, hogy – addig nem megszokott módon – montázsokat is összeállított, amelyekben nem játszottak le egy-egy, addig nem ismert számot elejétől a végéig, csak ízelítőt adtak belőle, hogy aztán a későbbiekben ezeket is kérhessék a hallgatók. További újításként említette, hogy prózai részekkel is kiegészült a műsor, így például „mini portrékat” tettek be zeneszerzőkről, előadókról, és ennek keretében mutatták be a stúdiómunkát, valamint ismert zenészeket kértek fel egy-egy külföldi újdonság vagy új zenei irányzat bemutatására. A szocialista blokk országai felé gyakorolt gesztusként a műsor – szintén újításként – „a környező országok” dalaiból is válogatott, akár 10-20 évvel korábbi zeneszámaikat is bejátszva. Külön rovatot kaptak a magnósok is, ahol nemcsak a felvételre szánt dalokat játszották le, de gyakorlati műszaki tanácsokkal is ellátták őket. A műsor vérfrissítésen is átment, több új kolléga érkezett Komjáthy György keze alá, akik az egyes blokkokat kezelték. Az is előfordulhatott, hogy kapott néhány percet a műsoridőből az a disc-jockey vagy újságíró, aki behozta a rádióba a dalokat, hogy ismertesse azokat. Arra azonban gondosan ügyeltek, hogy a kényes egyensúly ne billenjen fel, és ne legyen több külföldi szám, mint magyar.