– Egyszerre minden a kiállítás címe, amely szeptember közepéig látható a Vigadóban. Értsük úgy, hogy ez a legteljesebb válogatás itthon a műveiből?
– A cím is azt sugallja, hogy miközben a galériakiállítások, amelyeken szerte a világban jelen vagyok, mind érdekesek, mert bemutatnak egy-egy periódust, ugyanakkor régóta terveztem egy olyan kiállítást, ami teljesebb és több dolgot felvonultat az életemből. A gyerekkorom rajzait és azokat a kísérleteket, útkereséseket, amelyek meghatározzák az életemet. Kiváló tér a Vigadó, mert meg lehet oldani több dolgot: elkülönítettünk egy részt a csendéleteknek, és a portréknak, az absztrakt és a street art képeknek. Régóta hívnak kiállítani Magyarországra, de egyéb kötelezettségeim sajnos nem engedték, hogy megszervezzek egy nagyszabású tárlatot. Most azonban hosszan itt tudok maradni, és igyekszem minden délután bejönni, hogy találkozzam az emberekkel és a régi barátokkal.
– Egy évvel a rendszerváltás előtt ment el az országból.
– Senki sem tudta, nem sejtette a közelgő változást, amikor elmentem Franciaországba, Párizsba dolgozni. Utazó típus vagyok, hiszen édesapám matematikusként kapott lehetőséget, hogy matematikadoktorokat képezzen Afrikában. Így kerültem ki tízévesen egy egészen más világba, ahol eleinte nagyon nehéz volt, de hamar megszerettem az utazást. Közben a képeim afféle útinaplóvá váltak. Afrikában már kicsi gyerekként felismertem, mennyire fontos, hogy az emberek kis dolgoktól is boldogok legyenek. Mert nem a javaktól függ a gazdagság, hanem az összetartástól, s attól, amit a másiknak nyújtani tudunk. Afrikában szinte kőkorszakban élő emberekkel találkoztam és bennük olyan lelki gazdagsággal, ami életre szóló töltetet adott nekem. Sokszor a legnagyobb Los Angeles-i és New York-i gyűjtőktől nem kapok azokhoz foghatót.
– Nosztalgiával és cinizmussal tekint vissza a szocializmus évtizedeire, amikor a korabeli tárgyi kultúrát élénk színekben jeleníti meg vagy a híres Brezsnyev–Kádár-csókot idézi vissza. Hogyan vélekedik ennyi idő távlatából az akkori Magyarországról?