Az önálló munka meglehetősen nehézkesen indult a menedzselés terén totálisan rutin nélküli állománynak, ezt Marton Károly igazgató sem rejtette véka alá 1961 decemberében keletkezett jelentésében, ahogy azt sem, hogy az alkalmazottainak jellemzően nem volt zenei végzettségük, annak ellenére, hogy ezzel foglalkoztak. Ez a hozzá nem értés a kommunizmusban nem volt ismeretlen jelenség, sőt szinte menetrend szerint be is következett a legváratlanabb pillanatokban. A zenei dilettantizmust mintegy ellensúlyozandó az NKI-hivatalnokok viszont jól beszéltek idegen nyelveket, sokan közülük valamely idegennyelvszakos tanári végzettséggel rendelkeztek, ami nem jött rosszul, ha tárgyalni kellett. Ahogy a közmondásosan jó belügyi kapcsolatok sem ártottak a cégnek, hiszen óhatatlanul együtt kellett működniük, ha máskor nem, a kiküldetések elbírálásakor. Persze ne legyenek illúzióink, az állambiztonság rajtuk tartotta óvó szemét a kezdetektől fogva nemcsak az útlevélkérelmek elbírálásakor, hanem általában véve is, egyrészt a hozzájuk rendszeresen – általában kéthetente – nyíltan kiküldött operatív tiszt képében, másrészt a hálózatba beépített ügynökei segítségével, akik alkalmasint az Interkoncertben kaptak állást, sőt a ranglétrán előrébb is juthattak. Ezekben az esetekben nehéz eldönteni, hogy az NKI jelentette-e a fedőszervet a Belügyminisztériumnak, és emiatt repítették oda egyik-másik besúgójukat, vagy egészen egyszerűen csak be tudtak hálózni egy-egy egyébként is ott dolgozó, a titkosszolgálati munkára alkalmasnak tűnő apparatcsikot. Akármelyik verzió is igaz az egyes ügynökök esetében, egy biztos, így lehettek a legjobban meggyőződve arról, hogy többszörös ellenőrzés után minimálisra csökkent a zenészek részéről a rendszerellenes izgatás veszélye.