Talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a kormány évtizedes távlatokban mérve is kiemelten támogatja a magyar nóta és a cigányzene műfaját. A Kádár-rendszer „tűrt” besorolását követően a rendszerváltás utáni években ugyanis fokozatosan eltűnt az éttermekből a klasszikus cigányzene, a zenészek kénytelenek voltak más megélhetés után nézni, többnyire másodállásban vállaltak fellépéseket – már ha hívta őket egyáltalán valaki. A cigányzenével szervesen összefonódó magyar nóta is felület nélkül maradt, egyre kevesebb televíziós és rádiós megjelenése volt, az emlékezetes Jó ebédhez szól a nóta műsort 2007-ben törölték a Petőfi rádió műsoráról, „száműzve” a műfajt néhány regionális rádióadásba. Mindez persze kihatott a nótaénekesek fellépési lehetőségeire is, az utánpótlás képzéséről nem is beszélve. Ki akarna egy „halálra ítélt műfaj” művésze lenni? Volt tehát honnan feltámasztani a magyar nótát és a cigányzenét. Amikor 2007-ben véget értek a nótaműsorok a közmédia országos rádióadásán, az ilyen műfajú műsorok szerkesztéséért felelős Tarnai Kiss Lászlótól egy interjúban megkérdezték: – Tud még valami biztatót mondani? Mire a válasz: – A műfajnak élnie kell. Világossá vált azonban, hogy a magyar nóta sorsa jelentős kormányzati intézkedések nélkül végleg a lassú elsorvadás lesz. A polgári kormány ugyanakkor más utat jelölt ki neki.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.