A regény címe – Darabokra tépve – egyszerre értelmezhető lokálisan és globálisan is, jelképezve azt, hogy az emberi világ rétegei egymásra épülnek, s ha korunkban, a globalizáció nagy sebességgel koptatja is ezen rétegeket, s ily módon egyre kevesebb réteg alkotja a mind felemásabb teljességet, az alapvető igazságon ez nem változtat: a rész és az egész elválaszthatatlan egymástól, s annál szegényesebb a teljesség, minél kevesebb részből adódik össze. Tovább nehezíti a regény besorolhatóságának és meghatározhatóságának problémáját az a körülmény, hogy a szerző ebben a művében tudatosan elegyíti a populárist a magas művészettel, a filozófiát a szociológiával, a társadalomrajzot a lélektannal és természetesen − az ősi alkotói módszer szerint − a valóságot a fantáziával. Módszeréről, ám voltaképpen a regényírás mikéntjéről mondatja ki hősével, Thomas Larringennel, miszerint „[a]z író a képzeletét a revelációk és képzetek megértésére (is) használja, de mi történik akkor, ha a világegyetemet akarja a fantáziájával megragadni?” Márpedig a Darabokra tépve tétje a világegyetem megragadásához fogható, végtére is a világ ott rejtezik minden egyes részletében, Böszörményi Zoltán pedig olyan alaposan veszi górcső alá és járja körül ennek a világnak egynémely szegmensét (nem is keveset!), hogy abból bizony az Egészre vonatkozóan is érvényes következtetéseket vonhatunk le.
Mielőtt azonban bárki azt gondolná, hogy közel négyszáz oldalon keresztül súlyos eszmefuttatásokat és filozófiai, lélektani elemzéseket kell megemésztenie, amennyiben kezébe veszi a Darabokra tépve című kötetet, szögezzük le:
a regény cselekményes, az események magukkal ragadják az olvasót, a figurák remekbe szabottak: élők, hitelesek. Böszörményi bátran fölvállal tabutémákat is, így például a történet egyik markáns, ugyanakkor naturalistán realista vonulata a (mindenkori) emberi lénynek a szexualitás általi meghatározottsága.
De kitűnő a tradicionális viszonyulások felbomlási folyamata végstádiumának ábrázolása is, amint az irigységek, féltékenységek, érdekek és ellenérdekek pókhálójának bemutatása, a saját és mások sikeréhez, köztük a hozzánk közel állók sikeréhez való viszonyulás kíméletlenül pontos leírása, a hétköznapi hatalmi játszmák ábrázolása… És mindez mind-mind, egytől egyig él és lüktet ebben a regényben!