A hatvanas-hetvenes évek szocialista ifjúságát megszólítani szándékozó lap, az Ifjúsági Magazin 1970-ben a szakmát és a közönséget is megszavaztatta az év énekeséről, valamint hangszeres zenészeiről. E lista minden valószínűség szerint nagyban hozzájárult a hazai zenei élet földcsuszamlásszerű változásához, amelynek eredményeképpen, 1971-ben megszületett a Locomotiv GT, az első olyan muzsikusokból álló formáció, akik más zenekarokban már bizonyították tudásukat, rátermettségüket.
A Locomotiv GT együttes
Presser Gábor (billentyűs hangszerek, ének) és Laux József (dob) az Omegából, Frenreisz Károly a Metró együttesből (basszusgitár, szaxofon, fuvola, ének), valamint a hungáriás Barta Tamás (gitár, ének) megalakította Magyarország első számú szupergruppját, a Locomotiv GT-t. A négy zenész alapos felfordulást okozott a zenekarok életében. Nemcsak a közvetlenül érintett három formáció, de egyfajta láncreakciót indítva a rockhierarchia alsóbb szintjén elhelyezkedő kisebb bandák is csak nehezen heverték ki a tagcserék okozta megrázkódtatást.

Fotó: Fortepan/Péterffy István
Az LGT nem könnyen bekategorizálható zenéje a brit rock, az amerikai country, a blues és a progresszív muzsika elemeiből építkezett. Bemutatkozó koncertjét 1971. június 28-án, a Budai Parkszínpadon tartotta, amelyet úgy a szakma, mind a közönség részéről óriási érdeklődés kísért. Első kislemezük (Boldog vagyok / Ha volna szíved) jól jellemezte a két meghatározó muzsikus, Presser és Frenreisz által képviselt (némileg különböző) zenei vonalat, amely a kezdetekben jól megfért, sőt kiegészítette egymást. Még az alakulás évében boltokba került az első Locomotiv GT-album, amely érdekes módon – annak elvont zeneiségét tekintve – külföldön nagyobb népszerűségre tett szert, mint idehaza. Részt vehettek a tokiói World Popular Song fesztiválon, majd a következő esztendőben a Great Western Express Festival vendégeként adhattak számot kvalitásaikról. Az eredeti felállás még két kislemezt (Érints meg / Kenyéren és vízen; Szeress nagyon / Csak egy szóra), valamint második albumát (Ringasd el magad) bocsátotta útjára. A Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról musical vígszínházbeli bemutatóján, valamint az arról készült nagylemezen már nem Frenreisz, hanem a Non-Stopból átigazolt Somló Tamás énekel, basszusgitározik és szaxofonozik. Miként a jóval emészthetőbb Bummm lemezen is, amelynek példányait aztán Barta Tamás disszidálását követően visszavonták az üzletekből. Az 1973-ban megjelent, ilyen módon hányatott sorsú LP, úgy tűnik, végre itthon is meghozta a szélesebb körű elismerést, többen Presserék egyik legjobb alkotásának tartják; annyi bizonyos, az inkább amerikai muzsikához közelítő „albummm” mérföldkövet jelentett az együttes történetében. E korszak (1973–74) nem csekély terméke még két hazai és több külföldi kislemez, két angol nyelvű LP, valamint számos külföldi turné. Felléptek – többek között – Lengyelországban, az NDK-ban, Nagy-Britanniában, Csehszlovákiában, a finnországi Turkuban, valamint az Egyesült Államokban (ahonnan Barta már nem tért haza a zenekarral, helyét Karácsony János töltötte be).