Martin Scorsese Aviátorának nagyon sok olyan jelenete van, amely örökre beleég a néző emlékezetébe, ettől igazán jó film. Ilyen soha le nem felejhető jelenet, amikor Howard Hughes A pokol angyalait rendezi 1930-ban a rettenetesen gyönyörűséges Jean Harlow főszereplésével, és minden idők leglátványosabb repülősjeleneteinek forgatásához nincsen elegendő kamerája. Több van, mint húsz, de kell még kettő. Azokban az időkben kamerát leginkább másik filmgyártó cégtől lehetett kölcsönkérni – meg is keresi a konkurenciát, amelyik nem ad neki. Ezt a jelenetet Scorsese, aki Hugheshoz hasonlatosan nem a pénz, hanem a filmkészítés szerelmese, annyira fájdalmasra rendezi, hogy a nézőben megszületik a gondolat: a hollywoodi filmek jelentős többsége azért semmi kis kacat, mert nem értéket akarnak létrehozni, hanem piszkosul sok pénzt szeretnének keresni.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.