Első kerületi lakosként inkább a rombolásnak, mint az építésnek lehettem részben tanúja, részben a szemtanúk általi emlékezője. Nem kötődött ideológiához az, hogy a híres Tabánt még a háború előtt tették a földdel egyenlővé, pedig, ha felújítják, festői környezetével szolgálhatná a fővárost és a turizmust. A Krisztina körúti Karátsonyi-palotát is 1938-ban bontották le, helyébe a háború után egy szocreál stílusú minisztériumot húztak fel. A romos budai Vár felújításának egykori koncepciója is nagyon vitás a század második felének építészettörténetében, s még sorolni lehetne a példákat. Napjainkban – néhány száz méterre a már említett Karátsonyi-palotától – a Márványmenyasszony étterem sorsán aggódhatunk.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.