Minden idők egyik legjobb vígjátéka Gene Saks 1968-as Furcsa pár című filmje. Pedig Neil Simon színdarabja évek múlva már nem tűnik annyira időtállónak, mint azt elsőre gondolná az ember. Mégis működik, egy percig sem unalmas a film mai szemmel. Mindez egyértelműen Walter Matthau és Jack Lemmon parádés színészi játékának köszönhető. Sikerüknek több titka is van. Az egyik, hogy a film minden másodpercében olyan arckifejezéssel játszanak, mintha ez egy melodráma volna. Sőt mintha egy királydráma ötödik felvonását kellene előadniuk. Már ez önmagában eléggé mulatságos. Ez az elnyűhetetlen drámai arckifejezés, amely az élet abszurditásának szomorú lenyomata. Miközben viszont azt látják a nézők, hogy annyi itt a derűre okot adó élethelyzet, ami bőven elegendő a túléléshez. Ez a feszültség, ami a szomorú bohóc arckifejezés és a temérdek derűre okot adó élethelyzet között feszül, nem tud úgy kisülni, hogy ne verje ki a biztosítékot. Egyszerűen nevetni kell rajtuk, ki kell nevetni őket, miközben persze magunkon is nevetünk – mindig ez a vége az ilyen játéknak.
Napjaink szórakozóhelyeinek képeit és fényhangulatait is felidézik ezek a festmények
Velence után a Ludwig Múzeumban látható Nemes Márton kiállítása.