Máté evangéliuma szerint (22.30) az angyaloknak nincs nemük. Két évezred során azért öltöttek férfi, illetve női alakot, amiért maga a keresztény ikonográfia: hogy az írástudatlanoknak megkönnyítsék a hit befogadását. Az ábrázolás koronként változott, a naiv vonal értékű rajzosságtól az aranyfüstös-glóriás bizánci sémákig, a gótikus égbe szökkenéstől a reneszánsz és a barokk elbeszélő mozgalmasságáig, a klasszicista kálváriákig és az utak mellé állított pléhkrisztusokig. Néhány ihletett alkotó: az „angyali” Michelangelo, Leonardo, Andrej Rubljov, Munkácsy Mihály, Csontváry, Kondor Béla nagy összegzők, egyben újítók voltak, de még az ő látomásos művészetüket is az idő érlelte maradandóvá. Ezért (is) nehéz – inkább lehetetlen – Stefanovits Péter egyszerre szent és profán rajzait hasonlítani bárkihez és bármely stílushoz.

A norvég Dreams nyert az idei Berlinalén, magyar sikert is hozott a fesztivál
A világ egyik legrangosabb filmfesztiválján magyar alkotást is díjaztak.