Lone Scherfig 2011-es Egy nap című filmje arról szól, hogy az igazán komoly szerelemhez fel kell nőni. Húsz éven át találkozik az év egy konkrét napján egy fiú és egy lány. Húsz éven keresztül nem képesek összejönni egymással. Szeretik egymást, de mégis állandó a fáziskésés. Eleinte nem nagyon érthető, mi a baj. Eleinte egyáltalán nem érti a néző, hogy két ember, aki igazán összeillő, miért nem képes összeházasodni. Lone Scherfig viszont megadja a választ. Egy szerelmi történet ugyanis semmit nem ér, ha nem előzi meg némi küzdelem.
A férfi gazdag családból származik, mindent megkapott az élettől. Soha semmiért nem kellett megküzdenie. A nőnek, akivel egyetemista korában találkozott először, viszont küzdelmek sora az élete. Író akar lenni, de az írásra nincsen ideje. Dolgoznia kell a megélhetésért, küzdenie a fennmaradásért. A férfi, akit Jim Sturgess alakít játszi könnyedséggel, hiába érzi a világon a legközelebb magához a nőt, akit Anne Hathaway temérdek melegséggel és esetlenséggel kanyarít a vászonra, nem képes rátalálni.
Lone Scherfig filmjében több olyan élethelyzetet mutat be, amikor megszerezhetné magának a férfi a nőt, de nem képes rá. A film megnézése után sok mindenki sokfélét gondolhat a szerelemről, de egy dologban valószínűleg mindenki egyetért, mégpedig abban, hogy egy nőért küzdeni kell. Egy párkapcsolat értékét a küzdelem határozza meg igazán. Azok a dolgok, amikért nem kell küzdenie az embernek az életben, általában amúgy sem érnek semmit. Miért lenne ez másként a szerelemmel?

Fotó: Big Bang Media
Kétféle világot látunk Lone Scherfig filmjében. A hétköznapi élet küzdelemmel teli világa mellett megismerjük a média világát is. Ez utóbbiban minden és mindenki megvásárolható, itt nincsenek már értékek, kapaszkodók, biztos támpontok. Ennek a világnak az apostolaként parádézik a férfi a képernyőn, látszólag sikeres és boldog, miközben minden éppen ellenkezőleg van. Az életben, a magánéletben mit sem ér a képernyőn kivívott talmi siker, a hazug világképet közvetítő műsort nemcsak a férfi szülei utasítják vissza, de a nő is, aki a világon a legfontosabb neki. A férfi legnagyobb hibája, hogy a média világa teljesen felszínessé teszi, évek mennek el arra, hogy önmagán kívül nem tud másra figyelni. A legszebb évek.