Fábri Zoltán filmrendező is Boka Jánost teszi meg 1968-as filmjének központi figurájává. Boka az, aki a film végén nagyon hangsúlyosan roppan össze, a filmrendező az érzelmeit ábrázoló képek sokaságával érzékelteti, hogy Boka személyiségében változás történik éppen. A néző, ha nem is azonnal, de hamar rájön arra, hogy Boka felnőtté vált. Hirtelen, tragédiák sokasága miatt. A legnagyobb tragédia Nemecsek Ernő értelmetlen halála. Amikor a grund legfiatalabb csibésze megbetegedik, már apaként van mellette, apaként gondoskodik róla, apaként fogja a kezét, apaként próbálja férfienergiákkal megerősíteni a lelkét a betegség elleni küzdelemhez. A halállal való hirtelen szembenézés, Nemecsek Ernő elvesztése Boka Jánosnak is kudarc, az élet legkeményebb kihívásával, az élet végességével, törékenységével való szembenézést a film végén Fábri Zoltán Boka folyamatosan szomorú tekintetében ábrázolja. Boka gyermeklelke találkozik a halállal, amely találkozás a fiatal felnőtt Boka megszületését eredményezi. Ráadásul gyermeki ésszel az se feldolgozható, hogy miután a Pál utcai fiúk kemény küzdelmek révén képesek voltak megtartani a grundot, a területet, ahol fociznak, bújócskáznak, fogócskáznak vagy csak összegyűlnek, hogy temérdek gyermeki problémájukat megoldják, a felnőttvilág elveszi tőlük, mert egy ház építkezésébe kezdenek.