– A Drakula-mítoszt kiindulópontként felhasználtuk, hiszen mégiscsak az erdélyi származású Lugosi Bélának és Hollywoodnak köszönhetően ismeri a fél világ, de a mítoszt lényegében kétszáz percen keresztül cáfoljuk, és az erdélyiséget igyekszünk középpontba helyezni. Terence Hill mesélte azt magyarországi látogatásakor nekem, amikor a sorozatról beszélgettünk, hogy sokak fejében „Transzilvánia” Hollywoodnak „köszönhetően” nem is valós, létező helyszínként él, hanem úgy mint egy fantáziavilág, például Atlantisz. Már az forradalminak mondható, hogy világszerte elérhetővé tudunk tenni egy olyan Erdély-sorozatot, amely nem a mítoszt erősíti, hanem valós arcot kíván adni Erdélyről, miközben kellő hangsúllyal megjelenik benne Székelyföld, a csíksomlyói búcsú, a Hunyadiak és a magyar történelem is. Műfajidegen lett volna negatív vagy borongós hangnemet választanunk, ha pedig a nézőpontot ennél is magyarabbá formáltuk volna, noha nagy volt a kísértés, de fennállt volna a veszélye, hogy érdektelenné tesszük a témát külföldön. Ez persze nem jelenti azt, hogy tabusítottunk volna egyes kérdéseket a nagyobb közönség reményében. A sorozatban hangsúlyosan megjelennek a kulturális örökség feldolgozása mellett olyan tragikus témák is, mint Trianon, a bözödújfalui falurombolás, de a világháború borzalmai és embertelenségei is. Ezekkel a történetekkel most találkozhat először nagyobb, nemzetközi közönség. A nemzetközi narráción túl egy moziverzión is dolgozunk, ami ősszel debütál, ez még több lehetőséget ad számunkra a magyar örökség megmutatására. A moziverziót a hazai nézőknek készítjük, így jóval hangsúlyosabban meg fogunk benne jeleníteni a magyar szívünkhöz közel álló egyéb történeteket is.