A Hegedűs a háztetőn egy kis faluban, Anatevkában játszódik az XX. század elején. A hagyománytisztelő, összetartó kis közösségben mindenkinek megvan a megszokott és elfogadott szerepe a rabbitól a házasságközvetítőn át Tevjéig, a tejesemberig, aki feleségével, Goldével és öt lányával él, illetve próbál életben maradni. A mindennapi megélhetésért folytatott harc és az eladósorban lévő lányok jövője nem kis fejtörést okoz Tevjének, azonban ő rendíthetetlen hittel ragaszkodik vallásához és a tradíciókhoz. Tevje változni és változtatni kényszerül, ám a problémák nem csitulnak, a békés kis falu életét ellenségeskedés és zavargások háborítják. A zsidó közösséget pedig a megsemmisülés fenyegeti.
Dióhéjban így lehet összefoglalni a musical történetét, amelyet ezúttal Bozsik Yvette állított színpadra a Budapesti Operettszínház művészeinek közreműködésével.

A rendező-koreográfus érdeklődésünkre elmondta, hogy amikor elkezdett a darabon dolgozni, ideje legnagyobb részét befelé fordulással, elmélyüléssel, zenehallgatással, valamint a mű elemzésével töltötte. – Volt időm alaposan felkészülni. Átgondoltuk és kidolgoztuk az előadás koncepcióját Berzsenyi Krisztina jelmeztervezővel és Khell Zsolt díszlettervezővel – avatott be minket a részletekbe, így a látványos díszletfalak és a foltokból összevarrott jelmezek különleges atmoszférát teremtenek a színpadon.
Bár majdnem hatvan éve, 1964-ben mutatták be először a Hegedűs a háztetőnt a New York-i Broadwayen, gondolatai a szeretetről, tradíciókról, összetartásról és hitről ma is érvényesek.
Bozsik Yvette szerint az előadás arra hívja fel a figyelmünket, hogy hit és szeretet nélkül nincs értelme a létezésünknek. – A modern, fényűző ember hiába gondolja, hogy Isten helyébe léphet és a kényelméért a csillagos eget is eltakarhatja szatellitekkel. Az isteni törvényekkel és a teremtett világgal csak egyetértésben és együttműködésben érdemes élni. A Hegedűs a háztetőn spirituális tanításokat fogalmaz meg, rendkívül inspiráló és értékes mű – mutatott rá a rendező-koreográfus. A komoly mondanivaló mellett azonban a humor is átszövi a darabot, főként a tömegjelenetekben: a pletyka- és a vásári jelenetben, valamint a táncokban és a bölcs rabbi tanításaiban jelenik meg. De a Tevjét alakító Földes Tamás Istennel folytatott beszélgetései is többször kacajt csalnak az arcunkra.

Orbán János Dénes költő, író fordította újra a művet, ezáltal a szöveg hagyománytisztelő és egyben modern lett. Ám más újdonságot is tartogat az előadás. Bozsik Yvette szerint Földes Tamás az utóbbi idők egyik legcsodálatosabb színészi alakítását nyújtja a musicalben.
– Az ő szájából minden egyes mondat rendkívül hiteles és mély, hiszen színészként nemcsak eljátssza a szerepet, hanem érti, átéli, megéli, emberként is ezeket a csodás mondatokat. Beletette a hitét a darabba és a szerepbe is. Egészen lenyűgöző a jelenléte – fogalmazott.