Tóth Erzsébet nem enged olvasójának egyetlen percnyi fellélegzést sem, ebben a felfokozott tempójú szigorúságban halad tovább a kötet, annyi történik közben (és ez is előnyére válik!), hogy láthatjuk: ez a kíméletlen, őszinte hang saját magával (vagyis hát a versekben beszélő lírai alannyal) szemben is érvényesül: nincs megalkuvás, nincs feloldozás és feloldozódás, sem a belső, sem a külső világ nem számíthat kegyelemre és istápolásra, a tovább nem halogatható szembenézés versei ezek. Ez a gránitszilárdságú keménység és büszkeség néhol szükségszerűen szeretetvágyba vált át, de aztán csak visszazökken az okosan szemlélődő, néha gunyoros hangú analitikus fejtegetésekbe, hogy levonhassa a következtetéseket.

Artmozik éjszakája 2025: Mijazaki Hajao- és David Lynch-alkotásokat is vetítenek a mozimaratonon
Egyéjszakás mozikaland vár budapestiekre a május 17-ről 18-ra virradó éjszaka.